Jo, såhär: jag nåddes idag av nyheten att Cobolt Förlag snart släpper det andra Yoko Tsuno-albumet, och som "preview" hade de en länk till typ en PDF som var upplagd på siten issuu.
Då började jag fundera: det där var ju väldigt tillgängligt. Jag kanske inte skulle vilja läsa en hel bok via issuu, men jag kan tänka mig att läsa litegrann och den sortens lösningar kan ju vara ett lätt sätt att ge folk en uppfattning av hur en bok känns.
Jag skänker ju bort PDF:er till mina rollspel men jag funderar lite på om jag skulle vilja erbjuda en "läs online"-lösning också.
Så vad jag egentligen vill fråga är väl typ:
- Vad tycker ni om den sortens lösningar?
- Vilka tjänster känner ni till? Vilka har ni erfarenhet av? Vilken är bäst?
- Finns det andra rollspelsmakare som lägger ut sina verk på någon sån tjänst?
Mina önskemål, om jag skulle formulera dem lite snabbt, är väl typ: Avskalat gränssnitt, snabbt och smidigt (lagg går bort), om möjligt html5-baserat snarare än flash men där är jag flexibel, ingen reklam, så öppet/gratis som möjligt.
Då började jag fundera: det där var ju väldigt tillgängligt. Jag kanske inte skulle vilja läsa en hel bok via issuu, men jag kan tänka mig att läsa litegrann och den sortens lösningar kan ju vara ett lätt sätt att ge folk en uppfattning av hur en bok känns.
Jag skänker ju bort PDF:er till mina rollspel men jag funderar lite på om jag skulle vilja erbjuda en "läs online"-lösning också.
Så vad jag egentligen vill fråga är väl typ:
- Vad tycker ni om den sortens lösningar?
- Vilka tjänster känner ni till? Vilka har ni erfarenhet av? Vilken är bäst?
- Finns det andra rollspelsmakare som lägger ut sina verk på någon sån tjänst?
Mina önskemål, om jag skulle formulera dem lite snabbt, är väl typ: Avskalat gränssnitt, snabbt och smidigt (lagg går bort), om möjligt html5-baserat snarare än flash men där är jag flexibel, ingen reklam, så öppet/gratis som möjligt.