Christoffer
It's all pig.
Tycker jag absolut! Onomatopoetica skulle i dagsläget kunna spelas som en uppsättning mardrömmar och vansinnestalanger för DRYH, vilket inte är något negativt utan tvärt om, jäkla koolt! Men det är inte så konstigt då ni båda talar er varma om Doom Patrol och Grant Morrison. Då händer det koola saker.krank said:Men jag ska kolla upp DRYH för att se om jag kan "låna" hela eller delar av systemet. Har varit nyfiken på det spelet ett bra tag nu.
Använder man inte DRYH som det är tror jag att du med fördel kan bygga om det till något eget, DRHY känns väldigt ombyggnadsvänligt så det är nog bara att tuta och köra. Har dock noll koll på tärningslösa system så kan inte hjälpa till så mycket där.
Ett annat system som slog mig du kan spana in är Mortal Coil. Tärningslöst, använder bara tokens och skall vara fint för att spela allt möjligt där magi på något sätt finns med i spelet. Har hört folk som spelat Sandman/Hellblazer/American Gods-aktiga saker med det och att det fungerade utmärkt. Har själv dock inte alls läst det, men någon annan på forumet kanske har koll på det?