Nekromanti Onomatopoetica

Christoffer

It's all pig.
krank said:
Men jag ska kolla upp DRYH för att se om jag kan "låna" hela eller delar av systemet. Har varit nyfiken på det spelet ett bra tag nu.
Tycker jag absolut! Onomatopoetica skulle i dagsläget kunna spelas som en uppsättning mardrömmar och vansinnestalanger för DRYH, vilket inte är något negativt utan tvärt om, jäkla koolt! Men det är inte så konstigt då ni båda talar er varma om Doom Patrol och Grant Morrison. Då händer det koola saker. :gremsmile:

Använder man inte DRYH som det är tror jag att du med fördel kan bygga om det till något eget, DRHY känns väldigt ombyggnadsvänligt så det är nog bara att tuta och köra. Har dock noll koll på tärningslösa system så kan inte hjälpa till så mycket där.

Ett annat system som slog mig du kan spana in är Mortal Coil. Tärningslöst, använder bara tokens och skall vara fint för att spela allt möjligt där magi på något sätt finns med i spelet. Har hört folk som spelat Sandman/Hellblazer/American Gods-aktiga saker med det och att det fungerade utmärkt. Har själv dock inte alls läst det, men någon annan på forumet kanske har koll på det?

Genesis

Ni dés ni maître
Men, alltså, det var världen jag menade, egentligen. Den är ... väldigt lik, faktiskt. Tycker jag, då. Det är mest kosmetiska förändringar. Du byter namn på Mardrömmarna till Antikakafonin, och istället för att man får sina superkrafter av sömnlöshet så får man det av absolut gehör. Det är litet som att göra en fantasyvärld, fast byta namn på orcherna och säga att all magi baseras på sång.

Angående att kolla upp DRYH, så kan jag spelleda det någon gång, om du vill. Fixar du en grupp som är intresserade så dyker jag upp. Jag vill spela mer DRYH, eftersom jag känner att jag börjar få grepp om hur man bör spelleda det. Jag har lirat det två och en halv gång, men det tar tid att lära sig hur det bör fungera. Så jag är jätteintresserad av att åka till Stockholm och köra en one-shot, om du kan få ihop några spelare.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Genesis said:
Men, alltså, det var världen jag menade, egentligen. Den är ... väldigt lik, faktiskt. Tycker jag, då. Det är mest kosmetiska förändringar. Du byter namn på Mardrömmarna till Antikakafonin, och istället för att man får sina superkrafter av sömnlöshet så får man det av absolut gehör. Det är litet som att göra en fantasyvärld, fast byta namn på orcherna och säga att all magi baseras på sång.
Tja, jag hör ju till de som tycker att det räcker att säga att allt det mystiska beror på fallna multidimensionella änglar istället för gnostisk öververklighet för att ett spel ska distansiera sig tillräckligt från Kult för att ha ett existensberättigande, så...

Med andra ord, vad som anses vara tillräckligt stora kosmetiska förändringar är en smaksak.

The devil is in the details, helt enkelt. Eller han kan vara det.

Angående att kolla upp DRYH, så kan jag spelleda det någon gång, om du vill. Fixar du en grupp som är intresserade så dyker jag upp. Jag vill spela mer DRYH, eftersom jag känner att jag börjar få grepp om hur man bör spelleda det. Jag har lirat det två och en halv gång, men det tar tid att lära sig hur det bör fungera. Så jag är jätteintresserad av att åka till Stockholm och köra en one-shot, om du kan få ihop några spelare.
Låter fett najs. Jag ska se vad jag kan göra. Mina spelare känner sig lite överarbetade med två pågående kampanjer, men en one-shot borde jag kunna fiffla in.