Hej!
Jag planerar just nu för fullt en kampanj som skall utspela sig på en stor ö med två rivaliserande städer och otaliga fraktioner. Vi kommer kanske att använda Eons regelsystem men jag är inte helt förtjust i stridsreglerna (sega men okej, jag kan spelleda dom) och fullkomligt hatar magireglerna! De dödar mystiken i sin detaljhet men är ändå för fixa för att tillåta fantasifulla kombinationer.
Jag kommer nog köra med att man kan göra lite vad som helst med magi, inga spell lists eller annat trams. Men för att ändå ge en känsla för magin vill jag ha ett antal lagar som magi lyder under. Till exempel har vi (Harry Potter) "Mat kan inte skapas ur tomma intet", (Full Metal Alchemist) "Allt har ett pris" (typ), Woodoo (också en typ av regel), "Du har makt över det du nämner vid namn" (The Name Of The Wind). Jag efterfrågar coola stämningsfulla grundläggande magilagar i första hand och i andra hand, hur behåller man mystik kring magi i rollspel, vad gillar ni för magi?
I min kampanj kommer magi ligga mest i händerna på "far east" inspirerade Österlänningar med strikt hirearki. Med magi ska man kunna göra allt möjligt som att svepa sig i skuggor och frambringa ilskna hundar av eld till att skåda bortom tid och rum i en vattenpöl och få unga ädlingars hjärtan att slå fortare...
Jag planerar just nu för fullt en kampanj som skall utspela sig på en stor ö med två rivaliserande städer och otaliga fraktioner. Vi kommer kanske att använda Eons regelsystem men jag är inte helt förtjust i stridsreglerna (sega men okej, jag kan spelleda dom) och fullkomligt hatar magireglerna! De dödar mystiken i sin detaljhet men är ändå för fixa för att tillåta fantasifulla kombinationer.
Jag kommer nog köra med att man kan göra lite vad som helst med magi, inga spell lists eller annat trams. Men för att ändå ge en känsla för magin vill jag ha ett antal lagar som magi lyder under. Till exempel har vi (Harry Potter) "Mat kan inte skapas ur tomma intet", (Full Metal Alchemist) "Allt har ett pris" (typ), Woodoo (också en typ av regel), "Du har makt över det du nämner vid namn" (The Name Of The Wind). Jag efterfrågar coola stämningsfulla grundläggande magilagar i första hand och i andra hand, hur behåller man mystik kring magi i rollspel, vad gillar ni för magi?
I min kampanj kommer magi ligga mest i händerna på "far east" inspirerade Österlänningar med strikt hirearki. Med magi ska man kunna göra allt möjligt som att svepa sig i skuggor och frambringa ilskna hundar av eld till att skåda bortom tid och rum i en vattenpöl och få unga ädlingars hjärtan att slå fortare...