"
Brukar istället för nyårslöften, försöka göra halvårsplaner för att ha någon pejl på vad jag sysslar med,"
Smart idé. Jag borde göra detsamma.
Skaffa jobb
Något stabilt kneg så att jag har något att göra om dagarna. Anledningen varför jag i första taget tog studieuppehåll var för att ta en liten paus och komma tillbaka och klara upp studierna på ett år. Utöver det så behöver jag en massa prylar och det skulle vara såå skönt att slippa sitta och kompromissa hela tiden mellan mina hobbies.
Uppehållit mig: Slöhet.
Bättra på mitt sociala liv
IRL, that is. Har låtit det förfalla på tok för mycket under senaste åren och jag är rätt sällskapssjuk.
Uppehållit mig: Pengar.
Satsa på fotbollen
Näe, det är inte så seriöst/patetiskt som det låter, men jag har känt att under de senaste åren så har jag aldrig nått upp till min maximala förmåga. Jag har alltid tagit mig in i a-laget utan problem, men det känns som om jag har kunnat ge så mycket mer. Jag vill se om jag kan göra det en sista gång innan jag blir för gammal. Kanske borde ge mig ut och springa lite extra en gång i veckan.
Uppehållit mig: Avsaknad av motivation.
Styrketräna
Har alltid velat se om jag kan skaffa muskler på min annars seniga kropp och skulle kunna träna 1-2 gånger i veckan utöver fotbollen. Dessutom så bidrar detta lite till mitt sociala liv, då jag har en ursäkt till att träffa en gammal barndomskamrat som bor här i staden.
Uppehållit mig: Pengar, avsaknad av motivation.
Bättra på min diet
Jag borde ta upp läsandet av den där kokboken som jag började på. Om jag ska börja styrketräna så får jag sluta upp med att äta 1-2 gånger om dagen och satsa på att äta
vettigare saker än 3-kronorsnudlar och soppor. Inte för att jag egentligen gillar mat men det vore också skönare att kunna laga till mer än 3-4 varma maträtter. Något som vore skönt om man också... träffade någon.
Uppehållit mig: Slöhet, avsaknad av motivation.
Göra klart reglerna till EDoD
Jag har senaste månaden suttit och skrivit ner allting som redan varit klart och fått ner det på papper, samtidigt som jag kunnat överblicka det och fixa till det som jag såg var helt knas. Men jag har fortfarande vissa saker som jag inte vet hur de ska se ut och de måste jag sätta mig ner med och lösa.
Uppehållit mig: Jobb, kriser, avsaknad av motivation.
Skaffa en spelgrupp
Nu har jag inte spelat någonting under ett halvår och har inte haft en spelgrupp sedan 4 år tillbaka. Ibland spritter det i kroppen, så sugen är jag på att spela rollspel. Dessutom så vill jag testa de rollspel(ssystem) som jag skriver ihop och få lite socialt umgänge. Jag behöver inte spela en gång i veckan. Det gjorde jag när jag var yngre och tyckte rollspel var teh life, men 1-2 gånger i månaden skulle inte sitta fel.
Uppehållit mig: Pengar, slöhet.
/
Han som ser att träning upptar kanske 5 dagar i veckan, men det gör inget