Nekromanti Orättvisor [ot]

Legioth

Swordsman
Jag måste påstå att livet är orättvist, tänk vilka orättvisor vi "vanliga" användare måste stå ut med. Den värsta är att Administratörenra och Moderatörerna fritt får välja titel.

Här kommer några exempel:

Fritt: Smörgås
Krille: Guru
Magnus Seter: Demon
SleepWalk: Vemendrach (Vad nu det betyder...)
Anders Blixt: Drömsmed
Anders & Tove: Marshals
chrull: Kritiker
Dante: Drake
Sereg: Profet
Stefan (Cell): Inkvisitor

Är det meningen att en sådan orättvisa skall tolererar i detta demokratiska samhälle. Tänk om jag vill ha "kanin" som titel. Det enda jag kan göra då är att framstå som så vettig att någon vänlig själ anser att jag är har förtjänat att bli moderator.
Men med detta inlägg så sänks nog mina chanser med ytterligare några promille :)

Så därför vill jag ta till ett gammalt ordspråk: "Proletärer, förena eder!!!" Det enda ni kan förlora på en revolt är att ni blir bannade, men ni behöver bara skaffa en ny mailadress från t.ex. hotmail för att kunna vara med i leken igen. Det vi kan vinna på en revolt är... är...

... ja, att vi får välja vår titel själva, men egentligen är det nog kanska roligt med alla "Grisodlare" och "Paladin" och allt vad det nu finns. Men nog är livet orättvist ändå, man det får vi väl leva med...

Azagthoth

Myrmidon
Tja, det är alltid möjligt för oss att helt porta "enkla" mailadresser, såsom Hotmail, Yahoo och dylikt...

Allvarligt talat, har titeln verkligen en sådan betydelse? Det är tänkt att det skall vara en kul grej, och att somliga får en speciell titel är endast för att de skall sticka ut lite från mängden. Det är ju samma sak med färg, och nu i det nya systemet finns även de där fina gula vad-man-nu-skall-kalla-dem på våra användarnamn.

Så om det skulle bli någon form av revolution skulle vi nog ta bort titlarna helt och hållet.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Närmare sitt mål

"Så om det skulle bli någon form av revolution skulle vi nog ta bort titlarna helt och hållet."

Då kommer ju Legioth i alla fall lite närmare sitt mål. Eller vad ska man säga det blir ju rättvisarre så. Men det är mycket roligare med titlar. Det är ju som sagt en kul grej.

G

Guest

Guest
:Cþ

"Tja, det är alltid möjligt för oss att helt porta "enkla" mailadresser, såsom Hotmail, Yahoo och dylikt..."
eller varför inte porta alla som använder hans ISP? då måste han juh skaffa sig en ny ISP om han vill ha ett nytt konto... ! :C)

"Allvarligt talat, har titeln verkligen en sådan betydelse?"
ja! jag vill vara grisodlare igen! om ni bara vill att ni moderatorer ska sticka ut tycker jag färgen räcker gott!

Azagthoth

Myrmidon
Re: :Cþ

eller varför inte porta alla som använder hans ISP? då måste han juh skaffa sig en ny ISP om han vill ha ett nytt konto... ! :C)

Om vi skulle stänga av en enskilds internetkonto så är det ju bara en i mängden som skulle hindras. Skulle vi stänga av alla "allmänna" e-postadresser (tex Hotmail) så ringar vi in en större mängd revolutionärer...

jag vill vara grisodlare igen! om ni bara vill att ni moderatorer ska sticka ut tycker jag färgen räcker gott!

Tja, när det gäller titlarna så har vi ruckat lite i systemet. Ni kommer så småningom upptäcka en ganska kul grej... Men ni får hålla er till tåls.

De där gula knapparna (eller vad man nu skall kalla det) vet jag inte om det går att göra någonting åt. De kom med i det nya systemet och jag vet inte om Gardener är sugen på att hacka i systemet för en sådan bagatell.

Kitzune

Swashbuckler

<I>"jag vet inte om Gardener är sugen på att hacka i systemet
för en sådan bagatell"</I>

Dessutom är det något som är bra, IMHO, att dessa finns.
De håller ju skillnad (på ett lättvindigt samt grafiskt okej sätt)
på vilka som är Moderatorer och Administratörer.

/Alexander Gyhlesten

Gardener

Champion

Jag tror de är rätt enkla att ta bort faktiskt, jag behöver nog inte ens hacka nåt om jag minns rätt. Men som Kitzune säger så kan det ju vara rätt praktiskt...

En sak till, om man använder HTML i sitt inlägg så måste man ändra i drop-down-listan, annars blir det fel.

chrull

Stockholm Kartell

vi moderatorer är de som springer mästarnas bud. VI är ungefär som liktorerna alltså..

vi hjälper våra härskare (administratörerna) med allt möjligt, speciellt sånt som de inte orkar göra själva.. däremot är vi för lågt ner på skalan för att göra nått viktigt..

(men precis som liktorerna planerar vi en revolution) MUHAHAHAHA

chrull - passa dig olle. nästa gång vi lirar UD SKA jag hitta Ultra Duck. och då.. då ska det piskas.

Gardener

Champion

Ultra Duck är ju en mes, han har ju bara utvecklat möjligheten att springa snabbt för att han är så feg!

Tacka vet jag Duck Maul!

chrull

Stockholm Kartell

men elaking!

jag har ju inte fått chansen att spela pond wars ännu.

däremot har jag haft duck vader, men han hade ju astma..

chrull

seinet

Swashbuckler

Pond wars är ju roligt!
Tack Mattias för att du lät oss provspela det! Dock var det liiite tråkigt när Hasses ankbo försvann vid första händelsekortet /images/icons/laugh.gif. Men jag antar att ni årgärdat så att inte dödsstråle kan komma upp vid första varvet eller?

/Seinet Wintermute - Kanske skall kolla på Robinson... finns inget annat att göra.

<font size="3">Klaga INTE på Offensiv! (efter den 29 oktober)</font>
<font size="1" color="#646464">Vi vill se RipperDoc äta sina kängor.</font>

Kitzune

Swashbuckler
Re: Autoinställning?

"En sak till, om man använder HTML i sitt inlägg så måste
man ändra i drop-down-listan, annars blir det fel. "

Jag får krupp på drop-down-listan snart, går det inte att
åtgärda detta till en automatisk inställning istället? Jag har
sökt men ej funnit.

/Alexander Gyhlesten

Kitzune

Swashbuckler

Men alltså, hur svårt är det att använda märkningar egentligen?

Nu när du säger det så tänkte jag efter lite och insåg hur
korkat mitt inlägg och mitt forumsanvändande var /images/icons/blush.gif

/Alexander Gyhlesten - Talar innan han tänker

Rickard

Urverk speldesign

"Men alltså, hur svårt är det att använda märkningar egentligen?"
Rätt svårt för att jag är van vid att använda HTML.. Lättare att skriva > än ] för att jag alltid har lillfingret nära SHIFT.. Men jag får väl vänja av mig antar jag.

/[color:green]Han</font color=green> som gratulerar Kitzune till titeln... *eeh* "Stilig Slusk"?

Kitzune

Swashbuckler

som gratulerar Kitzune till titeln... *eeh* "Stilig Slusk"?

*bugar och bockar till tack*

Med Slusk syftas det givetvis på Svenil Rollspelets variant,
som presenteras i Vardagshjältens Manual, och inget annat /images/icons/wink.gif

/Alexander Gyhlesten