Re: FR vs Eberron-äventyr
Jag är egentligen också lite förvånad, men det beror nog mycket på att man helt enkelt inte tjänar så mycket pengar på att ge ut kortare äventyr. Det är ju intressant att se att de två första FR-äventyren som kom ut till 3E, Myth Drannor och Into the Dragons Lair, fortfarande finns kvar i lager hos de flesta spelhandlare och därmed inte kan ha sålt särskilt bra (jag äger dem själv och jag tycker inte att något av dem är särskilt lysande). Att dessutom hela Adventure Pathserien + en massa tredjepartstillverkade äventyr kan användas utan större problem i FR är nog ytterligare ett skäl. Eftersom många fristående D20-förlag har slutat ge ut äventyr eller ger ut dem i mycket långsammare takt än tidigare, har dock WotC insett att man måste börja producera lite själva också, och detta är nog anledningen till att Gruumshäventyret kommer."Men håll med om att FR som är en så pass stor och omtyckt värld ändå är bra eftersatt när det gäller officiella äventyr."
Ehh... ja. Faktiskt. Med tanke på den storleken och fanbasen för FR hade jag väntat mig mer äventyr, speciellt eftersom Eberron funnits en mycket kortare tid.