Nekromanti Orchiskt vapen

Dr. Acula

Veteran
Hallojsan det här är en fråga som gäller dom som har
DoD-91s bok Svartfolk. I den bland de orchiska vapnen
så finns beskrivning av ett vapen som ser ut som en handske med långa klor på (liknar Wolverines vapen).
Den kan heta björntass eller når sånt kommer inte ihåg. Nu undrar jag om någon vänlig själ skulle kunna
ge mig all fakta om vapnet, skada BV och annat intressant.

Lambi

Swordsman
Har för mig att den heter något i stil med Rougnarchs Klo... endast för Härjare (30 härjarpoäng eller med) eller ngt sånt...
Jag vet inte om jag har sett "officiella" data på cuttaren... men... eftersom det är ett "ballt" vapen så skulle nog jag ge åt minstone 1T8 eller motsvarande i skada... beror på kampanjen etc etc...
BV 9? 11? 13? inte mer iaf...
Vikt: 1 BEP kanske...

Organ

Out of time, out of mind
>så skulle nog jag ge åt minstone 1T8 eller motsvarande i skada.

Jag har med bestämdhet för mig att den gjorde 1T6+1 i skada. Övriga värden minns jag ej.

/Anders

Feuflux

omjonasson.se
Re: OT angående ditt citat!

Borde det inte snarare vara:
"Livet är som en tärning, det bästa man kan få är sex"

Absolut inte! Det är ju den tråkiga originalversionen av nån jeppe som inte fattat att det finns tärningar med ett annat sidantal än 6. /images/icons/smile.gif

Rickard

Urverk speldesign
Bara för att jag är så snäll

Rughnark mrakh
(orchiska: Rughnarks klo)

"Den beryktade orchhövdingen Rughnark måste tillskrivas att vara uppfinnaren till detta vapen. Idén fick han i en hård strid mot en björn, och den metallklo han skapade åt sig och sina stamfränder påminner mycket om en björnklo. Det slutgiltiga vapnet kom att bli en kraftig dubbelklo som fästes på utsidan av underarm och hand. De två bladen som bildar klon påminner om små liebland men är mycket kraftigare. Bladen är förankrade i en läderhandske och blir på så sätt en förlängning av armen vilket gör klon till ett precisst och dödligt vapen. Eftersom klon inte blockerar handen kan klobäraren mycket väl bära ett annat vapen eller sköld i 'klohanden'."

En liten text ur Svartfolk sidan 36-37. Orkade inte skriva det sista.

Rughnarks klo
STY-krav: 5
Skada: 1T6
Längd: 0
Vikt: 1,5
BV: 9

~Ett ballt vapen men [color:448800]Han</font color=448800> använder det inte då det påminner för mycket om Wolverines vapen (heter även "handledsdolk" i mina vapenlistor)

Umi Ryozaki

Veteran
Handledsdolk...

Betyder det att den är baserad på Smi/Dolkar om man räknar grundchans då eller? Hur tänker ni andra?

Det står ju Klo, frågan om det då är som klor på t.ex. en björn/varulv/whatever eller som en handledsdolk.

Vad sägs det då om t.ex. tigerklorna i Tjuvar och Lönnmördare?

En person i min spelgrupp ville få det till att gå på Styrka/Slagsmål istället. (Dock inte nu längre)