Fienden
Hero
Vi kommer snart att se "Purgatory-Reloaded" posta tills denne fått upp 666 inlägg igen. Självklart en helt annan person, dock. <.<
//Kraetyz, längtar tills 1337 inlägg
//Kraetyz, längtar tills 1337 inlägg
Själv tycker jag att det är ett mycket större problem att en normal ridhäst bara kan bära 237 lbs utan att bli slowed. Känns som att det inte krävs en allt för biffig och välrustad karaktär för att komma över det.Dante said:Jodå – om din Strength är 11 eller lägre.Purgatory said:D&Ds system är helt åt helvete, liksom här knallar jag runt med 50 kg utrustning och skatter men det påverkar mig inte det minsta.
Du kan bära Str × 10 lb. utan att påverkas (normal load).
50 kg = 110,23 lb. vilket för någon med Str 11 eller lägre är en heavy load – och därför kräver båda händerna för att kunna bäras, plus att bäraren räknas som slowed.
Närå, du har helt rätt.Bjorn said:Med reservation för att jag helt missuppfattat riddjursreglerna...
Nej, de är inte "lite konstiga", de är käpprätt åt helvete. Sist jag krunchade siffrorna så kostade ett svärd mellan 3 och 10 gånger vad som var rimligt.Purgatory said:Eon har vettiga vikter på föremål, priserna är lite konstiga dock.
Fast hur ofta hinner partajet skaffa sig 50+kg utrustning innan nån får tag i en bag of holding? Sanslösa mängder ädelmetaller i myntform ej inräknat.Purgatory said:D&Ds system är helt åt helvete, liksom här knallar jag runt med 50 kg utrustning och skatter men det påverkar mig inte det minsta.
Jag underdrev en del. Själv kör jag med kraftigt reducerade vapenpriser. Mellan 20 och 90% mindre beroende på vilket vapen det är.Pendragon said:Nej, de är inte "lite konstiga", de är käpprätt åt helvete. Sist jag krunchade siffrorna så kostade ett svärd mellan 3 och 10 gånger vad som var rimligt.Purgatory said:Eon har vettiga vikter på föremål, priserna är lite konstiga dock.
Inte så ofta, men reglerna är ändå knasiga även ifall de passar till spelet.Pendragon said:Fast hur ofta hinner partajet skaffa sig 50+kg utrustning innan nån får tag i en bag of holding? Sanslösa mängder ädelmetaller i myntform ej inräknat.Purgatory said:D&Ds system är helt åt helvete, liksom här knallar jag runt med 50 kg utrustning och skatter men det påverkar mig inte det minsta.
/Joel