Björn Wärmedal
Björning Wheel
Jag tänkte försöka ta ett nytt grepp kring världsskapande. Istället för att beskriva en värld utifrån geografi och länder så tänkte jag beskriva en mängd organisationer, personer och fenomen som en spelgrupp sedan kan pussla ihop till en egen värld.
Nu söker jag tips på intressanta sådana som ni stött på eller kommit på själva.
Personligen är jag väldigt förtjust i flera av magikerorganisationerna i Eons Mundana, framförallt hur några av dem har väldigt stora likheter i struktur med universitet.
Jag tar gärna emot tips om hur man bäst beskriver såna här saker för att de dels ska kunna passas in lite varstans och dels uppmuntrar till dynamik och interaktion med både rollpersonerna och resten av spelvärlden.
Nu söker jag tips på intressanta sådana som ni stött på eller kommit på själva.
Personligen är jag väldigt förtjust i flera av magikerorganisationerna i Eons Mundana, framförallt hur några av dem har väldigt stora likheter i struktur med universitet.
Jag tar gärna emot tips om hur man bäst beskriver såna här saker för att de dels ska kunna passas in lite varstans och dels uppmuntrar till dynamik och interaktion med både rollpersonerna och resten av spelvärlden.