Argh
, nu gav du mig en bra idé som jag måste tänka gå och tänka på hela veckan!
Seriöst - det är väl en bra idé? Men jag rekommenderar inte att du återuppväcker
hela klanen, utan bara någon liten enklav (på kanske max 100 individer) som har överlevt någonstans (för bara tanken att
varje existerande samar-dvärg skulle ha befunnit sig i fästet när de dränktes är endast löjlig). Om jag någonsin blir av med denna spy-ledshet jag har på att spelleda så ska jag kanske bygga ett äventyr på det om en 10-20 år. Eller bara skriva äventyret för nöjets skull.
Extra intressant blir det om man har dvärgar eller alver (kanske inte henéa dock, kan tänka mig att sanari bryr sig mest) i spelgruppen.
Men det känns ändå för betydande för att bara göras till en detalj som man "springer förbi", nästan lika hemskt som att Arnold skulle medverka i en film som helt saknar misshandel och våld - det går ju inte. Vilket slöseri
Hur länge sedan var det de små kräken drunknade egentligen? Om det bara var för typ 100 år sedan så kan ju nån dvärg som upplevde det rentav ha överlevt, men om det var typ 1'000 år sedan så blir det ju värre... då måste den där lilla enklaven på 100 pers vara nådigt inavlad vid det här laget.
Tuff idé, hur som helst, om du gör något av den så är jag säker på att fler än jag blir tacksam om du postar den här på forumet.
*brainstormar vidare*
(och nu kan jag inte sova heller, thank you
)