När man läser i Eon böckerna så står det hela tiden om konflikter emellan länder. Jag har funderat på att göra ett världskrig i mitt mundana, men jag måste ha Krigsherren eller om någon skulle kunna beskriva reglerna i Krigarens väg för mig. Jag har tänkt att allt ska börja med att tirakerna från Kiaz väller ut ur sina hålor. Dom slaktar alla dvärgar i Khrun-Renk-Roghan för att sedan sikta in på Asharien och Soldarn. Då passar Jargien på att anfalla Asharien. Tiraker från Takalorr anfaller också Soldarn. När Jargien då anfaller med ett tiotal legioner så har inte Asharien en chans, dom flyr helt enkelt till andra länder. Men Jargien lämnar hemlandet ganska öppet. Så Mûhad anfaller från väster och Drunok från norr. Även Kamorianerna lägger sig i, dom anfaller provinsen Henok. Detta gör att Jargien drar tillbaka ett flertal legioner från Asharien medan dom även skickar hem legioner från många av sina kolonier. Med hjälp av dessa legioner hejdar dom Drunok och Mûhad men Kamorianerna hinner förstöra nästan hela Henok innan hjälp anländer. Då sticker Kamorianerna hem igen. Men Momolan ser sin chans och anfaller Lopnor och Colostro medans dessa är näst intill tomma på Jargiska soldater. Forion anfaller också Kalakul. Eftersom Soldarn ligger minst sagt risigt till så skickar faktiskt Consaber hjälp, och Ebhron också. Och Ebhron skickar även många soldater till Consaber, Pereine och Colonan. Detta ser Thalamur som en krigsförklaring så dom anfaller Colonan och Pereine.
Så detta är början. Men jag behöver lite hjälp av er. Skriv lite vad ni tycker.
Så detta är början. Men jag behöver lite hjälp av er. Skriv lite vad ni tycker.