Nekromanti OS-guld!

Johan K

Gammal & dryg
w000000000000000000t !

Heja oss !
& vilken match sedan... Nerverna vart ju på helspänn hela 3:e perioden !! :gremgrin:
Förbaskat skönt med ett OS-guld till ! & grattis till alla andra svenska OS-medaljörer !!

Rickard

Urverk speldesign
rickard ircar rikt

Halvminuten efter matchens slut drog jag in på #finland och skrev "OS-GULD!" och drog. Sedan fick jag meddelandet "[16:10] Cannot join channel (+b): #finland".

Lite övriga kommentarer från de andra i irc-kanalen #rpgonline:

[16:16] Hellzon: [16:15] *** :irc.swipnet.se 474 Hellzon #finland :Cannot join channel ((+b)
[16:17] Hellzon: [16:17] *** Cannot join #suomi: Cannot join channel (+i)

[16:18] Netfeed: sverige är bannat från #finland@quakenet med :gremsmile:

/Han som kan säga att +b är att man är bannad och att Netfeed och Hellzon är två andra ircare på rpgonline

Hjalle

Swashbuckler
Jag vågade inte titta, men hade teven på och såg, trots kraftiga spasmer, de sista trettio sekunderna. Vi gjorde det! :gremgrin:

(Hade de förlorat hade det givetvis varit de som förlorade, men eftersom Sverige vann så är det vi...)

-Hjalle, :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: :gremlaugh: / 5!

Feuflux

omjonasson.se
Re: Gammalt?

Damcurling!
Förstår du nu eller måste vi skicka dig på kurs? :gremsmile:

Vårt bästa OS sedan 1948 (tydligen) och då var det fuskigt eftersom de andra ländernas sporttalanger hade varit iväg och jobbat med världskrig istället för att träna. Härligt.

Eksem

Champion
Eländiga nationalism

Nåja, normalt bryr jag mig föga om sådana här nationalistiska jippon, och än mindre om sport, men då min arbetskamrat idag visade sig vara en minst sagt nationalistisk finländska och vi hade matchen på i bakgrunden på jobbet så måste jag säga att jag kände mig märkligt svensk de sista fem minuterna av matchen. Heja Sverige! :gremwink:

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Äh, Finland hade förtjänat den där segern mer än vad Sverige hade.

Och om ni ursäktar så går jag nog och gömmer mig nu... I en garderob... eller annat ställe där wrnu inte kan nå mig... *tassar iväg*

Johan K

Gammal & dryg
Re: rickard ircar rikt

Är iof kanske inte så förvånande att vi blev bannade.... :gremgrin:
Jag mena, vem skulel inte bli lätt purken om nån kom in & vråålade OS-guld sekundrarana efter at man förlorat det..

Foggmock

Myrmidon
Synd att damernas succé drunknade lite, även om de fick fira samtidigt på Medis.

Va, om jag såg matchen? Nä, vi stängde av vid tre när Johan kom och satte oss och spelade Mutant istället. Avsevärt högre underhållningsvärde. :gremsmirk:

Evil Peter

Hero
Äh, Finland hade förtjänat den där segern mer än vad Sverige hade.
På samma sätt som Sverige hade förtjänat att gå vidare från kvartsfinalen i Salt Lake City genom att vara överlägset bäst i gruppspelet. Sådant är oväsentligt om man inte är bäst när det gäller, och det var Sverige denna gång. :gremsmile: