Nekromanti OSR: Crowdfunders & Nyheter

chrull

Stockholm Kartell
Känns som det händer en hel del, och folk får nyheter från diverse håll.
Ska vi testa om vi kan hålla en tråd vid liv där vi tipsar om nyheter som nya produkter, crowdfunders, akutella rabattkoder och liknande?

Bonustävling: Om man kommer på en bättre (och givetvis alittererad) titel på tråden så vinner man printade Assault Against the Menace on the Mountain!

chrull

Stockholm Kartell
Crowdfunding

Just nu har jag slängt in pengar i två Kickstarters:

An Illustrated Bestiary of Fantastic Creatures Playable with Paper and Pencil and Miniature Figures. Som är vad det låter.

The Islands of Purple-Haunted Putrescence som är Venger Satanis andra modul. Den första var Liberation of the Demon Slayer som fått helt okej kritik.

Om man är knäpp skaffar man sig också Md6 som alltså är en 36-sidig tärning som är som 2d6.
Varför?
Six-sided dice are cubed in nature, as such, they have a tendency to resist rolling. Taking advantage of this aspect, some people learn how to drop the die to achieve a specific outcome.
...

chrull

Stockholm Kartell
Rabatt och Rea

Lulu har fram till 31a 40% rabatt med koden LULUEMP2013. De behöver nog köpa i dollar för att den ska funka.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Rabatt och Rea

SHIPSHAPE14 - gratis frakt från Lulu

chrull

Stockholm Kartell
Re: Rabatt och Rea

Eller GETIT25 för 25% fram till på söndag.

Robban

Hero
En del matnyttigt, I like it. Undrar var min önskan hamnar nånstans, troligtvis i volym 3.

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Robban said:
En del matnyttigt, I like it. Undrar var min önskan hamnar nånstans, troligtvis i volym 3.
Min önskan var med i den här (fast jag fick heta "B.J." av någon anledning). Jag hade önskat ett gäng intressanta 1st level spells. De blev verkligen intressanta, fast kanske inte på det sätt jag hade väntat mig :gremsmile:

Önskan uppfylld, in any case.

Rob_UBBT

Warrior
Nu har äntligen Castle of the mad archmage släppts, det här är kanske det mest ambitiösa OSR äventyret någonsin. Äventyret som är Joe Blochs version av den mytomspunna dungeonen "Castle Greyhawk" finns nu i tryck och är kompatibel med hans AD&D klon "Adventures dark and deep" (den kan dock som vanligt användas med vilken klon som hellst). Det blev totalt 222 sidor fördelat på en äventyrsbok (157 sidor), en kartbok (32 sidor) samt en illustrationsbok (33 sidor, fö väldigt cool) för alltihopa blir det cirka 45 dollar om man beställer äventyrsboken i hårdinbundet och de övriga som soft-covers.

Jag kommer definitivt att recensera den här i "Viskningar från kryptan", kanske till och med i nästa episod om jag hinner få den, men jag tänkte säga några ord om den redan här.

Om man jämför den med Rappan Athuk så är den betydligt kortare (RA är 456 sidor) men jag tror att den tar långt mycket längre att spela då kartorna är mycket större men mer sparsamt beskrivna. Det finns heller inga illustrationer i modulen förutom de player handouts som finns illustrations häftet.

Jag har tidigare laddat ned den Castle of the mad archmage som Joe Bloch hade på sin blogg och som sagt var så var det den extremt Greyhawk-insatte Blochs version av "Castle Greyhawk" där varje del han tog ifrån originalet kommenterades med en liten källhänvisning och där t ex den onda dvärgen Obmi dök upp. Nu då "CotMAC" är släppt så måste ju tyvärr dessa referenser till Wotc IP tas bort och jag tycker att modulen tappar en del på grund av det, en utav de härliga grejorna med originalet var ju vilken uppvisning i rollspels historia det var vilket tyvärr nu helt saknas.

Nåväl kartorna är fortfarande sjukt snygga och den är ordentligt stor i alla fall och den har till skillnad ifrån den först pdf:en en start där den andra byggde på att man ägde "Castle Zagyg - the upper works".

Jag kommer defintivt att köra den här till ODD + supplementen (för en riktig Gygaxiansk känsla) både för min hemgrupp och jag skall dessutom försöka skapa en ytterligare en kampanj.

Hur som hellst kostar PDF:erna inte ens 20 usd så jag tycker att den absolut är värd att titta på för den som undrar över hur en megadungeon ser ut och hur den kanske styra EGG forskarens vision av "Castle Greyhawk" ser ut.

Rob_UBBT

Warrior
Re: Crowdfunding

Ouch dyr dag för mig (dyr månad) först "The Castle of the mad archmage" för 55$ och sedan den här indiegogo kampanjen för 71 euros...

Jag måste säga att huvudäventyret känns lite tråkigt men jag giller t-shirten (beställd både en med lång och kort sleeve) och sedan låter ju Rafael Chandler hexcrawlen väldigt häftig (och coolt omslag!) så det blir spännande iaf.

Jag tycker dock att Raggi faktiskt får skärpa till sig en aning nu då han restar med så otroligt mycket produkter nu.