Nekromanti OSR-mys i metall!

Jag kände bara ett behov av att dela med mig av faktumet att jag precis klickat igenom en order till Otherworld Mini's på en hel drös med härliga figgar till mitt OSR-spelandejaghoppasfåigångnågongång-projekt.

Det är verkligen något visst med deras figurer, jag älskar särskilt orkerna och deras Evil magic-user (beställda såklart).

Jag pysslar ganska mycket med Warhammer, men det var ändå åratal sedan jag känt mig så här peppad på några figurer. Jag hoppas de kommer inspirera både mitt skrivande och mina spelare.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Eller så kan man köpa gubbs gjorda i gamla formar från Megaminis, som jag och Enhörning gjorde till vårt Swords & Wizardryspelande (Mörka hål kampanjen, borde finnas någon spelrapport från den i skrytforumet om någon är intresserad, bilder finns på min G+.)

http://freeboardgamesnow.com/fantasymonsters.aspx

Storuggla

Champion
Äntligen någon som köper deras minis! Jag vill se rapporter på hur de är i verkligenheten! :gremlaugh:

Storuggla, grisorker!

De där har visserligen absolut sin charm, men jag tycker inte de kommer i närheten av OM's gubbar :gremsmile:

EDIT: Efter närmare koll måste jag verkligen bara tillägga att jag förmodligen kommer skaffa en hel del av deras möbler+ateraljer! Då OM inte kommit någon vart där. Supertack för tipset Wilper!

Jag hoppas på att kunna lämna detta i både skrift och bild snart :gremsmile: Det är ett enmansföretag och under början av året vart han tyvärr väldigt sjuk så han fick en stor backlogg. Men han mår bra nu så leveransen ska förhoppningsvis inte ta så lång tid. (Hoppas!)

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Storuggla said:
Äntligen någon som köper deras minis! Jag vill se rapporter på hur de är i verkligenheten! :gremlaugh:

Storuggla, grisorker!
Jag har köpt lite olika snyggisar från dom, lite vättar och orker någon rese och nått annat, men du får ingen rapport från mig för det behövs inte för dom är i verkligheten så som i fantasin, förutom att de antingen är omålade eller målade som bajs.

eller nått

Hunk

Hero
lasergreger said:
De där har visserligen absolut sin charm, men jag tycker inte de kommer i närheten av OM's gubbar :gremsmile:

EDIT: Efter närmare koll måste jag verkligen bara tillägga att jag förmodligen kommer skaffa en hel del av deras möbler+ateraljer! Då OM inte kommit någon vart där. Supertack för tipset Wilper!
MegaMinis är OK, men Otherworlds är mycket mer välskulpterade. Skalan skiljer sig också kraftigt. Otherworlds passar bra ihop med de flesta Reaperfiggar, medan MegaMinis har 80-talsstorlek. Så om man äger en massa gamla gubbar kan MegaMinis vara värda att skaffa, men de är inte så snygga i kombo med nyare grejer. De är dock old school! På många sätt mer old school än Otherworld. Själv är jag sugen på att införskaffa Reapers snorbilliga Bonesfigurer i plast, men det är ju verkligen inte old school...