Nu börjar det närma sig!
HEM frågade nyss vad som kommer att erbjudas egentligen. Det här är klart än så länge:
- BW ska spelleda House of Rogat Demazien.
- Whitehack är fokus på ett pass, så jag tänkte att vi kan kolla igenom det, skapa rollpersoner och spela lite.
- JM har erbjudit sig att spelleda en dungeon i Under.
- BW kommer att ta med en lunta med One-page-dungeons som folk kan ta av.
- Eventuellt kommer DeBracy att spelleda Mutant Future ett pass, men jag har inte fått ett definitivt besked på det än.
Jag skulle gärna erbjuda lite andra aktiviteter i mån av intresse och tid. Det svåra är att vi inte vet hur många som kommer (brukar alla som sagt på fejjan att de ska komma faktiskt dyka upp?). Om vi blir en grupp så räcker nog de föreslagna aktiviteterna till gott och väl, men blir vi två (eller fler) så blir det lite upp till folk att själva ta vara på stämningen, folket och annat som finns på plats. Det blir lite knytkonvent, helt enkelt!
Själv kommer jag inte vara med första passet, men jag ska se till att den där luntan med dungeons finns på plats redan då.
Jag har lite förslag på SL-workshops som jag inte själv vet hur man ska styra upp för att få ut mest av dem:
- Hur man skapar monster
- Invånare i en dungeon och deras relationer till varann
- Fällor
- Kampanjvärlden (här kanske man kan inspireras av Microscope, eller vad säger de som spelat det?)
Det som inte hinns med den här gången kan man ju med fördel spara (och utveckla) till senare träffar
Nu är det ju trots allt tradition, så jag tänkte försöka styra upp en träff per kvartal iaf.