chrull
Stockholm Kartell
anth;n73123 said:Jupp, mitt subjektiva inlägg vs. din objektiva ribba...
Psst, du har sjävl sagt att AD&D inte är Rules Light
anth;n73123 said:Jupp, mitt subjektiva inlägg vs. din objektiva ribba...
Eon har hela modulen Sjöfarare och piraterTre solar;n73148 said:Möjligtvis kan man säga att reglernas detaljnivå inte får vara för stor, men då får man problemet att 0e innehåller mer detaljerade regler för havsstrid än Eon...
Nä, Järn är så jävla new school.Krille;n73154 said:Hur är det med vilken sorts regler? Exempelvis spel med kooperativt skapande, sociala konflikter, konfliktresolution etc – kan de vara old school?
I så fall backar jag på Barbarians of Lemuria, jag har faktiskt bara hört om det, inte läst det.DeBracy;n73160 said:I någon mån får man väl skilja på både mekanik, estetik och spelstil. Jag blev lite förvånad att chrull nämnde Barbarians of Lemuria till exempel. Jag har fått för mig att det är ett spel som borde ha rötterna i 90-talets våg av regellätta spel som i stort sett varit "trad med mindre regler" eller vad jag ska säga.
Jag är fullt beredd att göra detsamma, jag är inte heller ordentligt insatt i det.chrull;n73166 said:I så fall backar jag på Barbarians of Lemuria, jag har faktiskt bara hört om det, inte läst det.