Nekromanti Osthem

Magnus Malmberg

Veteran
...äntligen..Idag gick den iväg på layout. Håll nu ögonen öppna, om Dante sätter racerfart kan det gå fort. Som vanligt kommer ni som vill att kunna förhandsbeställa den på RiotShop inom kort.

Magnus

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vaddå räserfart? ...

... det är ju GothCon nästa helg. Då kan jag ju inte jobba!

Klaatu

Swordsman
Re: Vaddå räserfart? ...

Dante : Hur sölig är du egentligen? Vilken fräckhet du visar när du inte har klart Osthem till GothCon. Vi förväntade ju oss att Magnus skulle signera de första exemplaren åt oss på plats...
Det var bättre på Äventyrsspels tid! :gremsmile:

PS: Det sista var bara ett skämt! :gremsmile:

Storuggla

Champion

Dante : Hur sölig är du egentligen? Vilken fräckhet du visar när du inte har klart Osthem till GothCon. Vi förväntade ju oss att Magnus skulle signera de första exemplaren åt oss på plats...
Det var bättre på Äventyrsspels tid! :gremsmile:

PS: Det sista var bara ett skämt! :gremsmile:
Jag hoppas innerligt att hela inlägget var ett skämt. Dante har ett jobb, en familj och en folkdräkt att ta hand om förutom att layouta Riotmindsprodukter, så han gör det i den takt han gör det. Jag ser hellre att han tar ett halvår på sig och att man får en apsnygg bok än att han stressar ut den på en vecka och man får allt som en plockepinnhög av illustrationer och udda sidbrytningar.

Storuggla, jag bita någon i foten

Klaatu

Swordsman

Ironi och dubbelironi, kära Storuggla.
Hela tråden byggde på ironi och jag hakade på.

Men tar det ett halvår för Dante att bli klar med Osthem då gråter jag blod. Förresten läste jag på ett annat forum att det skulle ta cirka 2 veckor att lay-outa och några veckor till på tryckeri och bokbinderi så i mitten på maj bör den ha dykt upp i en spelbutik nära dig.

Storuggla

Champion

Ironi är farligt. Gusten af Mecklenburg använde ironi 1632 och sen blev han urfattig och bankrutt. Så se upp för ironi.

"Förresten läste jag på ett annat forum att det skulle ta cirka 2 veckor att lay-outa och några veckor till på tryckeri och bokbinderi så i mitten på maj bör den ha dykt upp i en spelbutik nära dig."

Ta i trä. Tryckerier, rollspel och lokaltrafiken är något man aldrig ska förvänta sig att de håller en tidsplan :gremwink:

Storuggla, påminner om obskyra gubbar

Elder Girov

Swordsman
Men herregud...

Har vi inte haft nog med inlägg om vilken ynnest det är för oss konsumenter att det finns folk som lägger ner sin fritid på att göra rollspel?

Storuggla

Champion
Ja vad är det? :)

"Har vi inte haft nog med inlägg om vilken ynnest det är för oss konsumenter att det finns folk som lägger ner sin fritid på att göra rollspel?"

Nä, jag tycker vi kan ha några till. Det enda som är roligare är de som gör onlineserier och sedan klagar att de inte tjänar pengar på det. Jag är väl lättroad.

Storuggla, gör en blydagg av en strumpa och en massa t10

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Äsch ...

Jag tycker det är skitkul att göra DoD6-prylar eftersom de skiljer sig radikalt från sådant jag formger på mitt riktiga jobb. Jag offrar gärna en del av min fritid på det.

Vad jag tror att den gode herr Storuggla ville belysa är att jag bara har en begränsad mängd tid varje dag att lägga ner på rollspelslayout och att jag därför inte kan (som i fysiskt möjligt) bli klar hur fort som helst.

nudel

Veteran
Re: Öh...va? [NT]

Alltså. Det rörde sig om ett mindre effektivt och inspirerat inlägg där jag efter sämsta förmåga försökte uttrycka att "sådant bör man inte skämta om inför en hoper förväntansfulla forumiter".

Öh, just det. :gremtongue:

Feuflux

omjonasson.se
Re: Ja vad är det? [ot]

Nä, jag tycker vi kan ha några till. Det enda som är roligare är de som gör onlineserier och sedan klagar att de inte tjänar pengar på det. Jag är väl lättroad.

Det är för jäkligt att jag inte tjänar några pengar på att göra d12! :gremlaugh:

Ber om ursäkt för detta meningslösa inlägg, men jag kunde inte hålla mig...

Storuggla

Champion
Re: Ja vad är det? :)

Men jag hann ju aldrig vara med i den så jag tänkte börja tidigt ifall det skulle bli något gruff i den här :gremwink:

Storuggla, har varit med i för få låsta trådar på senaste