det är precis det jag menar. jag trodde folk skulle använda den vanligt förkommande trycksvärtan (eller smetning som det tydligen kalla nuförtiden) i dagspressen som argument "det händer ju hela tiden" därför ville jag förklara redan i förväg varför trycksvärta (aka. smetning) är mer förekommande i tidningar.
Tja, det gjorde ju jag uppenbarligen.. eller varför tog du upp det? var det inte så att jag bara hävdade att inget tryckeri är felfritt? varför du drar in tidningarna i det hela förstår jag inte.
jag är helt hundraprocentig att mitt exemplar inte är det enda.
Nej, det är du inte. När du har bläddrat igenom alla böckerna som trycktes för att kontrollera dem och hittar en till som är drabbad av smetning kanske jag kan tro dig. Men inte nu. Strider mot det sunda förnuftet.
och ja.... vissa personer är fega (faktiskt en mycket vanlig åsikt om svenskar i stora delar av europa) och vissa är handlingsfattiga.
Och oddsen för att just dessa råkar köpa den felaktiga boken är vad? Om det varit många ex som varit felaktiga hade ju alla modiga som köpt dem reklamerat dem, och det hade hörts mer om dem, eller hur? Att basera sina argument på en massa what-if:s är.. fånigt. 'jag vet att det finns en massa feltryck för kalmarsundstryck är urkassa och de som köper felaktiga ex vågar inte reklamera dem!' duger liksom inte.
andra såsom jag.... är bara lata, vilket är anledningen till varför jag inte skickat tillbaka nån bok till riotminds.
Och då har du liksom förverkat din chans att gnälla. Skicka tillbaks den och visa att du är en medveten konsument (mer medveten än de som du sa inte skulle förstå att en FELTRYCKT bok inte var ETT PRODUKTIONSFEL. inte nog med att svenska befolkningen är fega, de har dålig slutledningsförmåga också.) så får du ett snyggt ex straight out of kalmarsundstryck som du kan läsa. sen kan vi fortsätta den här konversationen.
kanske har dom tryckt där för att dom fått bäst offert därifrån. kanske har dom tryckt där för att nån känner nån som känner nån som jobbar där som dom känner att dom kan lite på.
Som jag sa, de var inte billigast på långa vägar när jag kontaktade dem ang. Västmark.
enligt vissa här så är inte kalmarsund billigast... men dom kan likförbannat ha kommit med bäst offert.
Förklara gärna skillnaden, ty jag trodde att offert innebar prisförslag.
eller så är det precis som du tror foggmocke... nepotism.
Det där ordet får du också gärna förklara när du är i farten.
proffsighet är ett felfritt tryckande av ALLA produkter.
Vilket jag fortfarande hävdar är omöjligt.
ääääntligen!!!! vad jag har väntat!!!!
Den bjuder jag på. Fast spara in på ironin till nästa gång är du snäll.
troligtvis inte... dom är ju inte beställda med felprocent... det skulle vara oproffsigt.
Oproffsigt av Riotminds att beställa trycksaker med felprocent? Tja, för mig låter det rent oekonomiskt och fånigt. Jag utgår ifrån att felprocenten är något man inte kan kontrollera, och då faller ditt argument här.
persson e ju fortfarande politiker
..och har ett brett folkligt stöd, vare sig man vill eller inte. jag vet inte hur konkurrensläget i tryckeribranschen ser ut, men en klyscha jag hört är 'en missnöjd kund blir snabbt tjugo ointresserade köpare'. Om kalmarsundstryck nu notoriskt gör feltryck och skickar ut dem till kunden, borde de inte tappa kunder då, och alltså i slutet generera mindre inkomst för att till sist gå i konkurs? Vet inte exakt hur länge sen det var, men.. för ett halvår kanske så vet jag att de nyanställde folk till tryckeriet, vilket kanske tyder på att det inte går så dåligt för dem ändå?
ja... tydligen... då den yrkesheder som en gång fanns i detta fina hantverk nu håller på att försvinna.
yrkesheder är en plattityd jag inte har mycket till övers för. att tryckare skulle vara särskilt mycket bättre på sitt jobb än vad författare eller elektriker eller advokater är har jag svårt att tro. det var fint att vara tryckare förr, och det är det inte längre för att Kalmarsundstryckerier slarvar?
TunaTryck i eskilstuna.
Åkej, nu har vi _ett_ exempel. Det betyder att resterande tryckerier i Sverige är lika oproffsiga som Kalmarsundstryck och förtjänar alltså din smutskastning lika mycket som Kalmarsundstryck. Likaså bra många fler stater än Irak förtjänar att bli invaderade för att de har massförstörelsevapen. Du är sur för att du fick ett kasst ex och låter det gå ut över Kalmarsundstryck istället för att ta din makt som konsument och fixa till det. Dålig stil i min bok.
Åh, förresten, du får gärna ge mig ett nummer eller något jag kan kontakta Tunatryck med, för jag vill gärna ha skriftligt på att de inte gör några misstag. Eller, det räcker med ett nummer till en anställd så ska jag fråga honom/henne om de aldrig någonsin gjort ett tryckfel eller fått en reklamation. isånafall tänker jag vara imponerad.
hela den där elektrikerhistorien tänker jag inte gå in på... jag brukar hålla mig borta från saker jag inte vet nått om.
Om det där var en pik var den inte särskilt vass. det enda jag påstår mig veta nånting om i tryckeribranschen är att inget tryckeri klarar av att vara hundraprocentigt, och än har du inte övertygat mig om motsatsen. Dante som också är inom branschen säger ju samma sak. Behöver man bli kallad oproffsig för _ett_ misstag? Sen när består yrkeshedern i att aldrig aldrig någonsin göra ett misstag? Om man tänker i dina banor så har ju inget yrke någon yrkesheder.