Nalle med AK4
Swordsman
Jag kom att tänka på en sak häromdan, angående sk osynlighetsdräkter. Nu kanske alla som är mer skolade än mig i frågan blir tvungna att rätta mig, men here goes:
Man antar att man gjorde en väv av yttepytteyttesmå kameror och bildskärmar. Man satte kamerorna och skärmarna bredvid varandra, så att alla skärmar visade vad kameran på den precis motsatta sidan av dräkten filmade. Då skulle man ju få intrycket av att något inte fanns där. Naturligtvis så får man lite lagg eftersom man ju inte kan ha bildskärmarna ovanpå kamerorna, men annars skulle det ju bli för bra/images/icons/smile.gif.
Förklaring:
/=bildskärmar
\=kameror
N=Nalle i dräkten
Dessa bildsmärmar--->/N\<---- visar det de här kamerorna filmar
Resultat: Nalle är "osynlig"
Nalle
Man antar att man gjorde en väv av yttepytteyttesmå kameror och bildskärmar. Man satte kamerorna och skärmarna bredvid varandra, så att alla skärmar visade vad kameran på den precis motsatta sidan av dräkten filmade. Då skulle man ju få intrycket av att något inte fanns där. Naturligtvis så får man lite lagg eftersom man ju inte kan ha bildskärmarna ovanpå kamerorna, men annars skulle det ju bli för bra/images/icons/smile.gif.
Förklaring:
/=bildskärmar
\=kameror
N=Nalle i dräkten
Dessa bildsmärmar--->/N\<---- visar det de här kamerorna filmar
Resultat: Nalle är "osynlig"
Nalle