Nekromanti Ot - a way of life

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det finns bra ot och det finns dåligt ot.

Dålig ot är kränkande, elaka inlägg. Vassa små pilar avsedda att skada. Onödiga inlägg med dåligt underbyggda argument. Elitistiska hänvisningar och kommentarer. Sådant hör inte hemma här och bör bekämpas.

Men det finns även en annan sorts ot. Små glada kommentarer och tillrop. Inspirerande berättelser och underfundigheter. Sånger om skägg och välskrivna dikter. Personliga detaljer och åsikter som avslöjar att vi faktiskt är människor också och inte bara rollspelare. Små detaljer som blir en del av den väv som binder oss alla samman och får oss att återvända till denna sida gång efter gång. Jag vill påstå att hade detta bara varit en renodlad och steril rollspelssida så hade vi aldrig haft den goda stämning och den gemytliga atmosfär som vi faktiskt har idag. Kanske något att tänka på...

Troberg

Sinister eater
Jag håller med, men frågan är om du vågar exemplifiera vad som är bra resp dålig OT... :gremgrin:

Krille

Super Moderator
Re: Ot - get a life!

"Det finns bra ot och det finns dåligt ot."

Måhända. Själv anser jag att det dessutom finns off topic som är on topic (dvs inte spårar ut särskilt långt och faktiskt har en anknytning till tråden och/eller ämnet) och off topic som är och förblir off topic. Måste ni nu hålla på med off topic som är off topic, skaffa en blog och gör det där. Ni kan länka till den i er signatur om ni vill.

Rising

Vila i frid
Jag tycker att när jag klickar på ett inlägg så vill jag ha vad jag betalar för med min tid; alltså ett inlägg som på något sätt anknyter till tråden och tanken med hela forumet.

Jag är inte så förtjust i inlägg som bara handlar om keso, exempelvis.

Om det däremot står något extra i inlägget som är OT så kan det vara en glad bonus som jag blir glad åt. Arvidos' skäggvisa var det senaste jag fnissade åt, exempelvis.

Så vill jag ha mitt OT serverat. Som en glad bonus i addition till själva inlägget. Det ökar stämningen på forumet rejält. Dessutom ökar det fantasifullheten hos forumiterna. Om man vill svara på ett OT så måste man försöka hitta på något att säga om själva ämnet också. Det är ingen dålig morot för att få en att sätta sig in själva ämnet. "Måste... läsa... igenom detta tärningssystem... för... att... kommentera länken med de dansande hermelinerna..."

/Riz

Johan K

Gammal & dryg
Bra OT..

Håller helt med dig när det gäller bra OT. Sånt ä ju liote småskoh & så..
Gilalr åxå när man bygger på själva grundidén & då kanse iof blir lite OT. Sånt är minst lika givande tycker jag. Blir det en helny idé av den gammla idén så kansek man kan lyfta ur den ur den tråden & sedan fortsätta disskutera.

Lord Renisis

Warrior
Hurra för walium!!:D

Klokt sagt broder(vi är båda studerande i linköping därav ordvalet)
Onödiga inlägg med dåligt underbyggda argument
Har gjort mig skyldig till ett par sådana :gremblush:
Men det finns även en annan sorts ot. Små glada kommentarer och tillrop. Inspirerande berättelser och underfundigheter. Sånger om skägg och välskrivna dikter. Personliga detaljer och åsikter som avslöjar att vi faktiskt är människor också och inte bara rollspelare. Små detaljer som blir en del av den väv som binder oss alla samman och får oss att återvända till denna sida gång efter gång. Jag vill påstå att hade detta bara varit en renodlad och steril rollspelssida så hade vi aldrig haft den goda stämning och den gemytliga atmosfär som vi faktiskt har idag. Kanske något att tänka på...
Lyssna här.
Konstruktiv kritik?Jajamensan fillbabba...
Ta till er det här nu.
Så här ska det låta när man gnäller!!!! :gremlaugh: :gremlaugh: