Nekromanti OT-forumet sommarstänger

Status
Not open for further replies.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Magnus Seter;n195121 said:
OT-forumet kommer att vara stängt åtminstone september ut.

/Magnus
Helt rätt. Hösten börjar inte föränn i oktober och därmed basta!

.113

Swashbuckler
Rymdhamster;n195124 said:
Helt rätt. Hösten börjar inte föränn i oktober och därmed basta!
Här är det snart vinter men även om jag saknar lite att kunna skriva där (bara för det inte går så klart) så känns det som att det går ganska bra ändå ;)

Och visst har det varit lite lägre tempo på forumet som någon nämnde, men folk har ju haft semester så det är väl inte konstigt.

Som per gessle skulle sjungt!

Juni, juli, augusti, September!

Jocke

Man med skägg
Observera att Magnus inte säger något om ifall det är sommar september ut eller inte. Bara att OT forumet kommer att vara fortsatt stängt. Det är inte orimligt att det går över i en höststänging, halvårsstänging eller för alltid stäning när tiden går vidare.

Alltså det jag vill åt är: Sommar och OT-forumets stämnging kanske inte har den kausalitet det först såg ut att ha.

All makt år Seter, vår Utgivare!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jocke;n195143 said:
Observera att Magnus inte säger något om ifall det är sommar september ut eller inte.
Observera att det jag sa var en bekräftelse att Magnus gör helt rätt i att hålla sommarstängt september ut, och inte en bekräftelse av hans säsongspåverkande krafter.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Min teori är att det här är ett experiment för att se om forumet klarar sig utan OT-forumet.

I praktiken verkar det som att det funkar alldeles utmärkt. Lite trist för den som vill fråga om t.ex. bra grafikkort eller annat som inte hör till spel men som sitens samlade kompetens absolut kan vara behjälplig med. Men ärligt talat har jag inte saknat OT-forumet jättemycket.

Sapient

Swashbuckler
I oktober börjar väl sommaren på södra halvklotet? Och inte är forumet så "nord-normativt" att det förutsätts att "sommaren" är det samma som en subjektiv årstid på norra halvklotet?!?

Mundo

Myrmidon
I Oktober!? Bra!
Då blir det precis lagom i tid för att varva upp oss på den Amerikanska president-kampanjen!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Det sägs att förr i tiden när två ullhandlare skulle göra affärer med varandra så träffades de och började prata om allt mellan himmel och jord, men den förste att nämna får förlorade.

När/Om OT-forumet öppnas upp igen tycker jag att den förste att posta där skall permabannas. Sen är det fritt fram.

Zorbeltuss

Hero
krank;n195150 said:
Min teori är att det här är ett experiment för att se om forumet klarar sig utan OT-forumet.

I praktiken verkar det som att det funkar alldeles utmärkt. Lite trist för den som vill fråga om t.ex. bra grafikkort eller annat som inte hör till spel men som sitens samlade kompetens absolut kan vara behjälplig med. Men ärligt talat har jag inte saknat OT-forumet jättemycket.
Väldigt trist för den som akut behöver en ny password manager dock.

Edit: och grafikkort är väl för övrigt övriga spel?

/Luna Lovegood

anth

Vetefan
Jag tror det diskuterats förut, men det har blivit aktuellt igen nu när OT-forumet är (tillfälligt?) stängt.

Varför inte dela det till två forum?
Ett politik- och feminism-forum som kan vara stängt så länge som moderatorerna vill (ism forumet?).
Ett OT-forum där det diskuteras andra saker än politik/feminism.

Detta skulle vi kunna fixa idag. Och skulle någon posta en tråd om ett känsligt ämne i OT-forumet är det bara att flytta det till ism-forumet så löser sig problemet automatiskt - för det forumet är ju låst. :)

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Vi pratar väl ändå om meteorologisk sommar, va? SMHI säger "Den meteorologiska definitionen av sommar är att dygnsmedeltemperaturen varaktigt ska vara minst 10 grader." och det tror jag att vi med viss säkerhet kan säga gäller i den serverhall där forumet fysiskt ligger.

Så OT-forumet bör rimligen vara stängt fram till dess att redaktionen vill öppna det under sommaren igen.

RasmusL

Champion
anth;n195192 said:
Jag tror det diskuterats förut, men det har blivit aktuellt igen nu när OT-forumet är (tillfälligt?) stängt.

Varför inte dela det till två forum?
Ett politik- och feminism-forum som kan vara stängt så länge som moderatorerna vill (ism forumet?).
Ett OT-forum där det diskuteras andra saker än politik/feminism.

Detta skulle vi kunna fixa idag. Och skulle någon posta en tråd om ett känsligt ämne i OT-forumet är det bara att flytta det till ism-forumet så löser sig problemet automatiskt - för det forumet är ju låst. :)
Ja, det är ju _otrolig_ tur att precis ALLA är överens om att rollspel inte har något att göra med politik och feminism.

Ram

Skev
RasmusL;n195311 said:
Ja, det är ju _otrolig_ tur att precis ALLA är överens om att rollspel inte har något att göra med politik och feminism.
Det är OT-forumet som pratas om här, dvs. Icke-rollspelsrelaterade diskussioner. Feminism och politik i rollspel hör hemma på rollspel eller rollseplsmakarforumet.

RasmusL

Champion
Ram;n195316 said:
Det är OT-forumet som pratas om här, dvs. Icke-rollspelsrelaterade diskussioner. Feminism och politik i rollspel hör hemma på rollspel eller rollseplsmakarforumet.

Det är väldigt mycket trådar om feminism och politik i rollspel i OT-forumet.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
krank;n195150 said:
Lite trist för den som vill fråga om t.ex. bra grafikkort eller annat som inte hör till spel men som sitens samlade kompetens absolut kan vara behjälplig med.
Det är väl därför man har Facebook (eller dig för den delen ;) ).

Ram

Skev
RasmusL;n195318 said:
Det är väldigt mycket trådar om feminism och politik i rollspel i OT-forumet.
Om det är så så tycker jag att de är på fel plats.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Den här tråden handlar om att OT-forumet har sommarstängt.

Just a friendly reminder.

/Magnus

anth

Vetefan
RasmusL;n195311 said:
Ta dig en titt i OT-forumet.
Hur stor % av trådarna som handlar om politik/feminism/sexism är låsta?
Hur stor % av trådarna som inte handlar om politik/feminism/sexism är låsta?

Förklara varför det skulle vara fel att separera dem till två olika forum.

RasmusL

Champion
anth;n195332 said:
Ta dig en titt i OT-forumet.
Hur stor % av trådarna som handlar om politik/feminism/sexism är låsta?
Hur stor % av trådarna som inte handlar om politik/feminism/sexism är låsta?

Förklara varför det skulle vara fel att separera dem till två olika forum.

För att världen inte blir en bättre plats bara för att en tar på sig skygglapparna.

Status
Not open for further replies.