Nekromanti OT-forumet

Rickard

Urverk speldesign
från en [url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=761340" said:
annan tråd[/url]]
Off Topic-forum

I likhet med Dnalors irc-teori så tror jag att det här är aprilskämt. Jag hoppas alltså att de ovanstående får stanna [Allmänna spelforumet och Köp- och sälj-forumet, Han anmärker]. Beroende på hur det här kommer att användas så hoppas jag även att det här får stanna. Om det kommer användas för att dumpa OT-deltrådar i och våra nån slags soptipp så hoppas jag det är ett aprilskämt och att OT kommer fortsätta motarbetas av moderatorerna. Om det däremot är ett "snacka om vad du vill"-forum så är det toppen. Inget annat forum i världen har nämligen så här många superba filurer så om jag vill snacka icke-rollspel så vill jag ofta göre det med folket här. Gör jag det i vrålan eller irc så får jag svar av de fåtal som är aktiva där men om jag kan ha en tråd om det jag nu vill prata om så kommer förhoppningsvis det droppa in en massa fler infallsvinklar. Visst, det är inte rollspel och det här är ett rollspelsforum.... men vafan.
Ta det sista som Feuflux skriver.. Har någon känt att när det är dags för att snacka om andra saker än rollspelssaker när vi träffades så hade vi faktiskt inte såå mycket att snacka om? :gremsmile: Vi visste ju inte varandras intressen.. Det skulle på sin höjd vara något som en person snappat upp om någon annan i vrållådan eller irc.. Därför håller jag inte riktigt med Feuflux på den punkten..

Nåväl.. Det var inte det jag tänkte skriva.. Det där vara bara något jag reflekterade över och inte orkade göra en OT-tråd i den ursprungliga tråden.. Min fråga är: <font size="1">(Förutsatt att OT-forumet finns kvar och bla, bla, bla...)</font size>

Vilket kommer att bli det första flame waret i OT-forumet?

Jag tror att det kommer att handla om religion..

/Han som undrar om OT-forumet någonsin kan styras av moderatorer (skulle isf vara direkta personangrepp)

Storuggla

Champion

Jag tror att det kommer att handla om religion..
Trams, det kommer ju bli Torberg och Israel! :gremlaugh:

Storuggla, förutsägbart värre

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag är rädd att politik kommer att smutsa ned forumet och efterfrågar en hög beredskap för sådana trådar.Första tråden där var ju i allra högsta grad politisk. Vad var det för miffo som skrev den?

Jag vill inte se några inflammerade israel-palestinatrådar i varje fall. De lyckas aldrig hålla sig över sandlåde- och personangreppsnivå.

Fast det är klart, hellre där än på rollspelsforumet.

- Vulf

Organ

Out of time, out of mind
[ QUOTE ]

Jag tror att det kommer att handla om religion.

[/ QUOTE ]
Äh, jag tror att det kommer att handla om viktiga saker, som popmusik eller fotboll :gremgrin:

/Anders

EchonCique

Hero
Direkta flamkrig kommer snabbt(?) och effektivt(?) tas ur bruk meddels moderatorknep har en fågel viskat i mitt öra.

Jag gissar att en urspårad d20-diskussion kommer bli första offret för ett moderatorknep :gremwink:.

Johan K

Gammal & dryg
Jag tror att det antagligen kommer att vara ett flame om just OT eller så kommer det att bli något politiskt eller religöst flame...

/ Johan K,som tror att det finsn en viss 1:a april-faktor här..

Feuflux

omjonasson.se
...Har någon känt att när det är dags för att snacka om andra saker än rollspelssaker när vi träffades så hade vi faktiskt inte såå mycket att snacka om?...

Alla filmtrådar som får vara på rollspelskulturforumet utan direkt rollspelskoppling då? För att ta ett exempel. Eller tycker alla utom jag att Big Lebovski med mera är direkt relaterad till nåt rollspel? Nätserier har vi pratat om. Visst kan Nodwick, d12, RPGWorld osv konverteras till fantasyäventyr men ändå. Det var sådana grejer jag tänkte på, saker som en "massa" forumiter bryr sig om men inte direkt är rollspel. Om fler forumiter än Insi och jag började lira Puzzle Pirates för fulla muggar kunde man ju vilja snacka om det, då passar ett OT-forum fint. Jag tror det var så jag tänkte iaf. :gremsmile:

Tja, Troberg leder väl överlägset "onödig deltråd"-ligan så det verkar ju rimligt att det blir något som han vill prata om. :gremgrin:

Troberg

Sinister eater
Tja, Troberg leder väl överlägset "onödig deltråd"-ligan så det verkar ju rimligt att det blir något som han vill prata om.
Det beror på hur du definierar onödig. Definierar du onödig som "utvecklande i oväntad riktning" så håller jag med dig, annars inte.

Rickard

Urverk speldesign
Tja, Troberg leder väl överlägset "onödig deltråd"-ligan så det verkar ju rimligt att det blir något som han vill prata om.

Det beror på hur du definierar onödig. Definierar du onödig som "utvecklande i oväntad riktning"
Själv definierar jag det som "uppkräkande av samma argument om och om och om igen utan att komma någon vart".. Det är vad jag tycker den här tråden är ett superduperbra exempel på.. Ingen sida verkar ge sig utan bara fortsätter skriva.. Jag menar, varför ger du inte bara upp och idiotförklarar den andra sidan tyst för dig själv? Jag har gjort det många gånger på forumet och kommer antagligen fortsätta att göra det.. Hela forum har jag till och med idiotförklarat.. Eonforumet som exempel.. Men trots det så går jag ibland in och svarar på de vettiga trådar som faktiskt kommer upp och där jag känner att jag kan svara med något kreativt..

Och skyll nu inte på att de andra är likadana eller att du måste svara på deras anklagelser.. De är inte bättre men varför kan du aldrig vara mannen som släpper ämnet först?

/Han som antagligen inte kommer att svara på svaret som görs på detta inlägg

ripperdoc

Myrmidon
Bulldoggs

Forumet är fullt av bulldoggs. De som inte kan släppa en diskussion, oavsett vad. De biter fast tills tråden låses eller motparten slutar. Ska dock erkännas att vi nog alla har varit bulldogg en och annan gång, men ibland blir det snarast ett kronsiskt besvär. I vilket fall, jag instämmer helt. Forumet vore mkt trevligare om folk släppte byxbenet (diskussionen) i tid. 99,9% av användarna ser ju att vissa trådar bara blir repetitivt tjafs, medan ett fåtal är så uppslukade i diskussionen att de fortfarande (?) inbillar sig att de säger något vettigt. d20-trådar är ett klockrent exempel (titta bara här ovan).

/RipperDoc

Big Marco

Läskig
Re: Bulldoggs

Jag fattar inte hur folk offra enegri på att upprepa samma sak omochomigen, meddelande efter meddelande. Vad driver dem, dessa rollspelsextremister?

Krille

Super Moderator
Re: Bulldoggs

"Jag fattar inte hur folk offra enegri på att upprepa samma sak omochomigen, meddelande efter meddelande. Vad driver dem, dessa rollspelsextremister?"

Smaken av blod, ben och byxtyg. Mums!