Nekromanti OT och OT (angående forumet)

Storuggla

Champion
Jag skulle vilja få det sagt i förväg vilken sorts OT som förvöntas på OT-forumet. Vi vet alla att inlägg i stilen med "Benke är ful!" går bort, de sorterar under personangrepp, "Israel är fult!" går bort under politik, men "Du Benke, såg du Jojje i förrgår? Fan vad ful han var!" går under...?
Alltså, en trådstart eller deltråd som plötsligt börjar snacka om något bara två eller tre pers på forumet begriper. Något väldigt internt alltså. Något som dessutom inte är av allmänt intresse utan bara tre killar som tröttnat på Lunarstorm och nu snackar Pelles miss på mål den senaste matchen de spelade i (fotboll, till exempel). Ett inägg och en tråd ingen, inte ens den varmaste OT-ivrare, villl ta i med tång.
En Intern tråd alltså. Är det okej? Eller inte?
Tidigare sa man ju att "Ta det via PM istället", men nu finns ju ett OT-forum.

Det jag väl vill veta är om en privat konversation är OT eller om den är otillåten på OT-forumet, så att jag vet när jag ska trycka på "meddela moderator" knappen. :gremsmile:

Storuggla, sniffing and chewing

Krille

Super Moderator
"Det jag väl vill veta är om en privat konversation är OT eller om den är otillåten på OT-forumet, så att jag vet när jag ska trycka på "meddela moderator" knappen."

Jag (som privatperson) tycker att allt som är privat ska tas privat. Det gäller även de fall där det är tredje person som är privat insyltad.

ripperdoc

Myrmidon
Jag (som moderator på OT-forumet) skulle agera mot uppenbara interntrådar - åtminstone om de upprepar sig.

/RipperDoc - OT-forumets gränser är avsiktligt luddiga