Intrigmagnet (Kanske spoiler)
en av mina spelare har nu efter några månader blivit överdrivet rik. Jag vet att det dels är mitt fel. för att tilllägga så är han prins i Drunok. Har någon en ide på ett kort äventyr som gör så att han förlorar stora summor av pengarna?
Som tidigare nämnts är nog de flesta stora rikedomar bundna i land och makt.
Men jag skulle snarare se rikedomarna som en fördel än som något att plocka bort –
den som är rik och mäktig är ett flugpapper för intriger och politiskt tjuv- och rackarspel!
En djup brunn av framtida äventyr att ösa ur – som en tidigare skribent föreslog kan det ju vara intressant att spela ett återtagande av makt och titel.
Drunok är knappast mitt specialområde men en prins borde ha en hel del plikter som kan utnyttjas av spelledaren.
Måste han bevisa sin duglighet för att inte bli förbigången?
Medla mellan fraktioner som är i luven på varandra?
Hämnas någon begången oförrätt?
sen undrar jg om alla använder det med mörkrets tid. För i L&H står det att det är typ ett år kvar när man börjar spela tills mörkret kommer...och enligt mundana tid så har vi spelat i lite mindre än två år.
Det har tidigare skrivits mycket intressant om Mörkret och olika sätt att hantera detta – jag lägger bara till hur jag själv har hanterat det:
Mörkret är som vilket maktspel som helst – det är bara storleken som är annorlunda.
De flesta är brickor händerna på andra, de rika och mäktiga är både spelare och spelbrickor på samma gång. Runt spelbrädet sitter de mäktigaste varelserna (kalla dem gudar, demoner eller något annat passande) och intrigerar, knyter allianser och petar på sina och varandras spelpjäser.
Men ja: i min värld har eonen nått sitt slut och intrigerna tätnar. Kampen kommer dock att bli långvarig och knappast bestå av demonhorder eller världskrig utan snarare många krig i världen.
/Castorion, intrigintressent