Det är, som alla vet, otur att döda en trollkarl... Vad händer om du dödar just den här trollkarlen?
1: Alla dina investeringar går minus
2: Du blir förkyld
3: Maffian han var skyldig pengar kräver dig på dem
4: En sista förbannelse drabbar hans mördare som nu måste skita genom munnen och tala genom sin rumpa resten av livet
5. Magikern tar över din kropp (ja, jag gjorde det en gång när en annan rollperson fumlade i Eon och slog ihjäl min shaman)
6. Mardrömmar
7. Blindhet
8. Stumhet
9. Alkoholism
10. Plötsliga raseriutbrott
11. Magin som magikern kontrollerade sliter lös och lever på dig som en parasit
12. Andar börjar att dra sig till dig. Du kan bara höra dem
13. Halva din värld är inte längre riktigt, men du har glömt vilken av den det är
14. Du börjar gradvis förvandlas till ett troll
15. Dina ögon sitter inte längre kvar på din kropp när du vill det
16. Dina sinnen för syn, hörsel och smak byter plats med varandra
17. Dina nära och kära är väldigt besvikna på dig
18. Magikern dyker upp på din kropp som en liten talande böld som bara du kan höra
19. Du blir gravid, om nio månader kommer trollkarlen födas på nytt
20. +1T6 på alla attribut för 2T6 dagar
21: Verkligheten rämnar och du ser varelser från bortom din värld spela tärning om ert öde
22. Du får all magikerns kunskap, men den kunskapen är alldeles för omfattande för att en icke magikunnig ska kunna bearbeta den vilket leder till att du sakta blir galen
23. Alla sorters kråkfåglar tittar anklagade på dig. Ibland kan du svära på att de väser ”Mördare” bakom din rygg
24. Du hallucinerar om ögonblicket då trollkarlen dog om och om i allt längre och mer utförliga episoder varje gång du blir sexuellt upphetsad
25. Allt kött du konsumerar smakar ruttet och gör dig illamående
26. Dina tå- och fingernaglar börjar skära in i huden och växa onormalt på längden
27. Du vet att du drabbats av en förbannelse. Du vet det, med 100% säkerhet. Du vet bara inte vad den innebär. Du söker efter mönster och tecken i allt dåligt som händer
28. Du kommer aldrig att vinna initiativ igen. Alltid sist på bollen och agera sist i varje runda
29. För varje intelligent varelse du stöter på finns det en 1/3 chans att hen känner igen dig som en mördare. Hen kanske inte vet vem du är eller vem du mördat, men hen vet med säkerhet att du har dödat någon och är övertygad om att det skedde långsamt och plågsamt i kallt blod och att ditt offer var oskyldigt
30: Din handling drabbar (rullaT6):
En vän
Alla i ditt följe utom dig själv
Ditt första barn
Nästa du möter
Nästa du talar till
Dig själv
… genom att (rulla T6):
En stank uppstår
Drabbas av irriterande klåda
Alla sår man får varar och infekteras
Föruttnelse som sakta sker över tid
Hemsökelse av alla platser man sover på
Drabbas av blindhet
… och … rulla T6):
Alla misstror en
Ens hud missfärgas, och man tappar allt hår.
Man får ständigt nya bölder som spricker upp till sår.
Allt man äter gör en sjuk
Ständiga mardrömmar
Man kan inte sluta skrika
31. Alla nycklar kommer falla ur dina händer 1t6 gånger vid varje tillfälle du försöker låsa eller låsa upp något
32. Ditt vapen blir blodigt
33. Varje gång du försöker säga någonting så kommer orden "magiciia mortum" ur munnen istället
34. När du hostar händer något konstigt (magiskt) omkring dig
35. Magikunniga ser en obehaglig aura runt din kropp
36. Din kropp fungerar som en magnet för papper och papper börjar växa ihop med din hud när du kommer i kontakt med det
37. Ditt skelett skramlar högljutt när du rör dig
38. Råttor vill klättra in i din mun. Se upp när du sover!
39. Du kan flyga, men bara upp, aldrig ta dig neråt igen
40. Du hör alla celler i kroppen skrika order och uppmaningar till varandra. Det är en jädra kakafoni
41. Ditt könsorgan flyttas under de kommande veckorna långsamt uppåt mot pannan
42. Alla ser dig som personen de hatar mest
43. Alla du möter ser ut som trollkarlen du mördade
44. Alla fåglar som ser dig bajsar på dig
45. Du kan inte äta, dricka eller borsta tänderna utan att spilla på dina kläder [jag har denna IRL]
46. Så fort du lägger ifrån dig en ägodel, så glömmer du var du har lagt den [min fru]
47. När du dukar så glömmer du alltid bestick, slevar och andra tag [min frus släkt]
48. Du får tankeviruset ”jag är fysiskt oförstörbar”
49. Dina kläder brinner upp; tar du på dig nya så brinner de också upp
50. Alla sniglar som ser dig vill vara med dig, för alltid
51. Du vet alla hemska öden som kommer drabba de du håller nära, men när du försöker varna dem faller dina ord för döva öron och om de skulle råka höra dig anklagar de dig för lögner
52. Du utvecklar ett beroende och måste döda nya trollkarlar varje vecka för att orka att göra andra saker. Varje gång ökar din tolerans så du måste alltid döda en trollkarl mer än förra gången för att känna dig tillfredsställd. Varje gång du dödar en trollkarl så måste du slå på oturstabellen
53. Du slår tårna i saker mest hela tiden
54. Det är inte sant, det är bara ett rykte som trollkarlarna gärna sprider
55. Du blir efterlyst som mördare och den lokala ordningsmakten kommer försöka sätta dig i fängelse i 2t6 år efter en kort men rättvis rättegång
56. En gås följer med dig vart du än går. Den är verklig, men bara du kan se den. Om du stänger in den, springer ifrån den, eller försöker döda den så kommer den att försvinna, för att dyka upp igen så fort du stannat upp en stund. Den kan hjälpa dig med saker, men det gör den aldrig
57. En kort sekvens över hur du mördar magikern visas som en vision för alla magiker i trakten. De får också en slags sjätte sinne i ett par månader över var du finns någonstans
58. Det visar sig att magikern hade två själar. Båda var magiker, så du får slå om på listan två gånger!
59. Trollkarlen spelar bara död, han är egentligen odödlig. Han gömmer sig på din vind för att orsaka olycka för din släkt i många generationer framåt
60. Trollkarlens ansikte dyker upp som en tatuering på banes kropp, o alla personer som denne dödar härefter får också sina ansikten uppdykande på banens kropp
61. Ens barn liknar allt mer trollkarlen ju äldre de blir. Ibland uttalar de märkliga ramsor med en röst du känner igen
62. Där trollkarlens blod har spillts börjar det växa en vagt människolik rotgrönsak. Efter ett par veckor har den utvecklats till en identisk, fast ondskefull, kopia av dig, som kravlar upp ur marken och ställer till med jävelskap som drar ditt rykte i smutsen. Innan rovan har blivit till din onda tvilling är den fullt ätlig, men smaklös. Används gärna av kloka gummor och gubbar som ingrediens i diverse trolldrycker
63. Du inandas sporer från mögelsvamp som vuxit på trollkarlen. På morgonen dagen efter vaknar du blöt, kall och jordig, som om du gått i sömnen och rullat dig i myllan. Så småningom blir din hud grå och porös, och stora blåmärken uppstår som aldrig går över. Du börjar höra träden och jorden tala, dock obegripligt för dig. Om du sover utomhus märker du att din kropp börjar skicka ut trådar som går ner i marken. Till slut bryts du sakta ner och blir ett med mycelet i jorden. Du har blivit en fullt ätbar svamp som smakar lite som kantarell och citrus vid tillagning i smör
64. Det var trollkarlen det betydde otur för
65. Du krymper en decimeter per vecka tills du blir liten som en myra
66. Du blir fångad i en stor röd och vit boll. Dödandet av trollkarlen har dragit till sig uppmärksamheten från en av de mytomspunna påk-och-mån-samlarna, som kommer mata och träna dig för att du ska slåss mot andra påk-och-mån-samlares varelser
67. Lies of Locke Lamora-lösningen: alla andramagiker blir jättearga på dig om du dödar en magiker, och självförsvar är inte en ursäkt
68. Du upphör att existera. Alla du känner glömmer dig på ett ögonblick. Allt du någonsin gjort upphör att existera. Det betyder att trollkarlen du dödade lever igen, men du finns inte
69. När du dör vaknar du som vandöd och sätter efter dina släktningar
70. Delar av magikerns själ fastnar i dig och personens lärlingar driver jakt på dig
71. Du förlorar känslan att känna smak
72. Du blir steril och varje sexuell akt väcker minnet av magikern hos dig
73: Sand i fittan eller under förhuden varje morgon
74. Du har fått kronisk svampinfektion. Svampen är fullt ätbar och smakar lite som kantarell och citrus vid tillagning i smör, men det kliar våldsamt och ser inte så fräscht ut
75. Trollkarlen var en av vädergudarnas avkomma. I stormar kommer blixtar söka sig till dig och solens strålar kommer bränna sönder din hud på några få minuter
76. Du förlorar alltid i poker
77. Du övertog trollkarlens förbannelse och har nu en korp som aldrig slutar snattra. Det tar inte lång tid förrän du undrar hur trollkarlen kunde hålla sig klok med denna plågoande vid sin sida
78. Magikern hade inget loot
79. Du får dåligt samvete
80. Du blir magiker. Det kan initialt kännas toppen men samtidigt så verkar det ju finnas ett rejält överskott på blodtörstiga, lustmördande äventyrare i regionen som inte har något bättre för sig än att slå ihjäl trollisar på löpande band
81. Magikern säger "HA! Fick dig!" och det är nu du som har jobbet att varje dag besvärja de 999 demonerna från undre bortrerummet, och se till att de inte vänder ut och in på verkligheten. Enda sättet att bli fri är att lura någon dum äventyrare att döda dig - tills dess är du fast
82. Du har numera enbart vänsterstrumpor
83. Du har numera enbart vänsterfötter
84. Du är nu magiskt tvingad att hämnas trollkarlens död
85. Inga kläder kommer någonsin passa på dig igen. De är alltid lite fel; lite förstora, lite för små, skaver någonstans, matchar aldrig riktigt, har för små eller opraktiskt stora fickor, osv
86. Varje gång du sover kommer du vakna med en kelsjuk katt bredvid dig. Och någonting kommer att saknas ur din packning. Du kommer inte veta vad förrän du behöver det.
Edit: just det! Katten är alltid lite rundare för varje gång du ser den
87. Du är nu en halfling. Faktum är att du alltid varit en halfling. Det är bara du som har minnen av att någonsin varit något annat. Är det du eller omvärlden som har fel?
88. En person med alla karaktärsdrag du verkligen hatar dyker upp. Från och med nu är hen den enda varelse du kan kommunicera med. Hen ställer gärna upp som följeslagare och tolk, men... Well... Hur pålitlig är en sån person egentligen?
89. Hej, disneyprinsessa! Alla djur som ser dig älskar dig! De är totalt besatta av dig! Fullkomligt. Ofrånkomligen. Du är allt för dem. Det enda viktiga. De vill vara nära dig. Så nära det går. Till varje pris
90. Du kan numera kommunicera med alla monster, men du kan bara prata i pickup lines
91. Du vet plötsligt att magikern har förbannat alla dina nära och kära för att hämna sin död. Du vet från och med nu att alla som står dig nära vill skada, döda eller förråda dig, och du måste slå till först - det är liv eller död*.
* roligast om det är en ren paranoid vanföreställning
92. Varje gång du kommer i kontakt med vatten förångas hälften av det. Inte kokar bort, bara förvandlas till ånga i samma temperatur som det redan var
93. Hädanefter kommer ingen någonsin servera dig alkohol igen. Om du ber om det kommer de skaka på huvudet och säga "nä, du är alldeles för ung för att dricka".
Så fort någon ger dig eller ser dig plocka upp ett vapen känner de sig tvungna att varna dig om att det inte är en leksak och att du måste vara försiktig så du inte skadar någon. Om de inte känner dig sedan tidigare kommer de förklara vapnets delar för dig, "den här sidan är vass, den ska du rikta mot ditt mål"
94. Alla tror att du är den döda trollkarlen, och du blir uppsökt för att hjälpa till med allt från kärleksbrygder och liktornar till att förstöra mäktiga ringar för att rädda världen. Du får inga magiska förmågor
95. Du har för alltid en liten tomte på axeln som med dånande stämma vrålar ut precis allt du tänker om andra
96. Du har för alltid en liten tomte på axeln som med dånande stämma vrålar ut precis allt som andra tänker om dig
97. Du drabbas av guden WRNUs förbannelse: så fort någon säger något till dig, så måste du kräva att denne definierar ett av orden denne använde. Detta gäller så klart även ett eventuellt svar, och så vidare, i alla oändlighet
98. Alla trollkarlesen besvärjelser är inte längre bundna/fängslade och flyr för att spontankastas på allt möjligt
99. Du drabbas av tvångstankar: Du måste alltid bära en stor trollkarlshatt på huvudet, och du ger Uppdrag till var och varannan du möter
100. Du byter kropp med trollkarlen, denne lever vidare i din. Du begravs medveten i hans
101. Du förlorar förmågan att räkna till hundra