Nekromanti Ovanliga namn på rollspel

solvebring

Superhero
Men att "alla" vill undersöka Panty Explosion, är nog att ta i lite väl mycket.
Yeah, "Alla" var väl inte så jävla briljant formulerat. Jag borde ha skrivit "Många" eller "Flera" och dunkat in ett "kanske" för att närma mig det som låter mer sannolikt.

Fast om det finns folk här som spelar det för att de drogs av det crazy namnet, så är ju det ett bevis på att det fungerade.
Jag vet inte om namnet "drar", men det låter galet vilket gör att folk säkert googlar på det och läser om det. Det i sin tur kan ju leda till att de gillar det de läser och därav köper spelet.

/solvebring som gärna hade velat formulera sin åsikt om titeln Panty Explosion lika väl som Arfert.

solvebring

Superhero
Han said:
solvebring said:
My Life with Master
Panty Explosion
Vad är det du gillar med Panty Explosion som namn? Det har ju fått rätt mycket kritik från folk som inte vet historien bakom det hela (och även från de som inte gillar engrish-skämt).
Please, tell us the story! :gremsmile:

solvebring

Superhero
På tal om "Fears" ... Jag gillar Fear Itself. Det är ett ruskigt bra namn. Jag vet inte riktigt varför, men jag tycker att det klingar fint och låter spännande - Fear Itself.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Då borde A Thousand and One Tales from the Palace of the Mad Sultan passa dig som handen i handsken. Det är iofs en expansion till Medan Världen Går Under, och inte ett fristående spel, men ändå.

PhilArt

Patafysike Doktor
"Don't rest your head" är ett kul namn i min mening. Jag gillar namn som ger en bild av vad som faktiskt händer eller är tänkt att hända i spelet.

solvebring

Superhero
wilper said:
Då borde A Thousand and One Tales from the Palace of the Mad Sultan passa dig som handen i handsken. Det är iofs en expansion till Medan Världen Går Under, och inte ett fristående spel, men ändå.
Haha! Ja, det är fantastiskt.

Storleken har visst betydelse... :gremwink:

Mumien Talar

Veteran
"The Shadow of Yesterday" måste stå med, fantastiskt namn! Spelet är ju också bra, men namnet... shit pommes!

"Achtung Cthulhu" rockar men "kill puppies for satan" rockar mer! Fulaste? Slå GURPS, den som kan.

Ymir

Liten kantbaron
Jag tror att "It came from the late, late night show" är mitt favoritnamn på ett rollspel. "Fat Man Down" är också väldigt bra, och "Den yttersta domen", ofc. Och "Eon", faktiskt.