Nekromanti Ovanligt stilla

Andy

Vila i frid
Står det inte ovanligt stilla på den svenska rollspelsmarknaden?

Vilken är nästa modul som kommer ut, oavsett rollspel eller tillverkar (svenskt alltså). Jag köper det direkt, bar för att.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Moduler suger, men jag tror att nästa SPEL ut blir Hans Matine.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Under de senaste dagarna har jag fyllts av kreativitet (efter månader av inre mörker). Det har blivit en nystart för Wolframfästet, inledningsvis med en omfattande revision av stämningsbeskrivningen och av spelsystemet. Det genomgår en rejäl förenkling. Efter lite snack med Nightowl har jag beslutat att implementera en mekanism som gör att SL slipper rulla tärning (nästan helt).

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja, nu när jag har en framsida... Jag planerar att släppa Evolutionens Barn kring mitten av sommaren eller så. Vet inte om nån hinner före.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag håller på att skriva på ett litet spel som jag hoppas ska vara klart till i höst. Det finns några trådar om det här och där på forumet för den som är nyfiken.

Men du har rätt, den svenska rollspelsmarknaden står nästan tvärstilla. Varken Järnringen, Riotminds eller Neogames har släppt något alls på den senaste tiden. Det är synd.

/tobias

Andy

Vila i frid
Jag håller på att skriva på ett litet spel som jag hoppas ska vara klart till i höst. Det finns några trådar om det här och där på forumet för den som är nyfiken.
Vad ska jag söka på för ord för att hitta den infon?

Andy

Vila i frid
Men du har rätt, den svenska rollspelsmarknaden står nästan tvärstilla. Varken Järnringen, Riotminds eller Neogames har släppt något alls på den senaste tiden. Det är synd.
En liten reflektion. De stora tillverkarna ligger lågt.

Hur har egentligen deras spel mottagits (utom Drakar och Mutant)?

Hur går försäljning med Götterdämmerung? Jag gillar settingen men inte reglerna. Jag tycker layout:en är skitsnygg och hela upplägget tilltalar mig. Men jag bangar, jag köper inget på grund av reglerna.

Vad gäller Coriolis så tycker jag att det är riktigt schysst också. Jag köper världen och reglerna. Men vad händer med utgivningstakten och var tog hype:en vägen? Var allt bara ett stort sandslott?

solvebring

Superhero
Står det inte ovanligt stilla på den svenska rollspelsmarknaden?
Jo... Det kan man väl säga, men det är ju en krånglig marknad. Lulu har dock öppnat nya portar.
Fast jag kan väl hålla med om att det är skönt att se minsta lilla glimt av nytt blod. Dock får jag lov att hålla med Wilper. Hellre nya spel än moduler, mycket hellre.

... Jag spelar inte Western, ändå tillåter jag mig att jubla över den nya utgåvan, vilken bevisar att även om den svenska marknaden inte är så rask så är den en envis överlevare som ständigt biter sig fast. Ser fram emot Wolframfästet dessutom. Ska bli spännande. :gremsmile:

Andy

Vila i frid
Jag spelar inte Western, ändå tillåter jag mig att jubla över den nya utgåvan, vilken bevisar att även om den svenska marknaden inte är så rask så är den en envis överlevare som ständigt biter sig fast.
Det har du rätt i. Det är ju en jättelanseringsfest att vänta för nya Western. Den ser jag fram emot.

Sen har det kommit fram en massa andra saker i den här tråden som man kan se fram emot, Matiné, Evolutionens Barn med flera.

solvebring

Superhero
Sen har det kommit fram en massa andra saker i den här tråden som man kan se fram emot, Matiné, Evolutionens Barn med flera.
Japp, indeed. Och så Wolframfästet, vilket jag personligen tror mycket på, just för att världskonceptet tilltalar mig såpass mycket.