Nekromanti På rymmen........

Douggie

Warrior
Är det någon som har någon bra idé för vad man ska göra när man är efterlyst i både New York och Neo Tokyo för dubbelmord, mordförsök och illegalt droginnehav(inte sant , ren smutskastning faktist) och sedan skjutit ner ett antal vakter på en flygplats för att hoppa in i bagageutrymmet på en jumbojet som landade i Schweiz.
Plus det faktum att jag eller min kompanjon är luspanka.

Några förslag?

Douggie, evig och ofullständig

Joham

Veteran
Skaffa pengar i Schweiz (rån e.dyl.) flyg till Sydamerika och börja ett nytt liv som torpeder eller smugglare åt någon knarkkung...

Joham -Det skulle jag ha gjort

Riddaren

Swashbuckler
"Skaffa pengar i Schweiz (rån e.dyl.) flyg till Sydamerika och börja ett nytt liv som torpeder eller smugglare åt någon knarkkung..."

Amazonas är ett lämpligt gömställe....annars brukar ju länder som Bolivia och liknande ta emot förrymda brottslingar...

Riddaren

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Metal_Ninja

Veteran
Ta dig till Paris, ett hemskt bra ställe att gömma sig på. För karaktärer som din finns även pengar att tjäna.
Gränserna i alperna(bergen)kan faktiskt inte vara hur bra som helst.

Annars kan ni ge er på att försöka kapa en rymdskyttel och senare en rymdbas. Ta med sprängämnen och hota att spränga basen om ni inte blir väldigt rika och oskyldiga väldigt snart.

And remember that metal is harder then flesh.

Jools

Veteran
Låter farligt

Personligen tror jag att detta kan vara ett ganska konstigt sätt att bevisa sin oskyldighet på, men vem vet det kanske skulle fungera... =)

One life, no fear...

Metal_Ninja

Veteran
Re: Låter farligt

Har man knäppt några säkerhets vakter är man inte oskyldig.

And remember that metal is harder then flesh.

smaffy

Hero
olika råd:
* odla skägg.
* plastikoperera dig.
* lev i ett rivningshus ett par år. efter tillräkligt lång tid kommer de att glömma dig... om du inte bla bla bla.
* släng din telefon. Har du en telefon vet de hela tiden var du är.
* fixa en skojig ny identitet. Snurre Sprätt /images/icons/smile.gif exempelvis.
* byt kön. ingen kommer nånsin tro att du är den du varit om du inte har rätt kön.
* låtsasdöda dig själv. Om alla tror att du är död kommer de inte leta efter dig.
* gå till en polisstation.

Smaffy är jag. blä.

chrull

Stockholm Kartell
funkar icke...

Hmmm snurre sprätt får han inte heta... jag har faktiskt en legendarisk karaktär som heter snurre sprätt... fast på engelska... Det är en hacker som har tagit namnet Bugs Bunny, dels för att han är vegan och oftast lever på piller och morotsjuice, dels för att han tycker om WB filmwerna... och sen är det förstås det lilla skämtet som uppstår... Bugs.. :o)

Han har flera gånger blivit skickad till månen och mars... väldigt irriterande... :o)

chrull

Douggie

Warrior
Re: På rymmen........tillägg

En vidare förklaring till varför vi inte dog av i denlufttunna och iskalla bagageutrymmet var att vi grävde ner oss i en massa kläder och använde ett par stulna syremasker , inskaffade strax innan på flygplatsen. nöjda?

Douggie

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ta livet av er. ;)

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"