Hej Forumet.
Jag håller på att skriva en kampanj till min spelgrupp som vi ska börja lira när vi är färdiga med UA kampanjen. Tanken är att den ska börja som en poliskampanj där man spelarna ska arbeta sig upp i själva polisväsendet. Jag tänker att de ska börja som "vanliga" poliser, alltså City Police i Detriot för att sedan låta dom avancera allt eftersom kampanjen flyter på, tänker att de ska stanna antingen på mordrotel eller på FBI korruptionsavdelning. Jag har skrivit på en del fall och har tänkt att upplägget ska vara som så här:
1. De blir inblandade i ett fall. Antingen som först på plats eller för att de blir valda som utredare.
2. De samlar bevis och får bevispoäng för varje bevis de kan hitta, mängden poäng varierar efter vikten av beviset.
3. De förhör personer och kan då också få poäng knutna till bevisen.
4. De skriver en rapport till åklagaren och presenterar sin teori, ju mer den stämmer desto mer befodranspoäng får dom.
5. För varje lagöverträdelse de gör för att få fram bevis eller erkännande så får de också ett poäng, teknikalitetspoäng.
20 bevispoäng leder till en fällande dom, för varje poäng över 20 hamnar i deras befodranspott. 20 Teknikalitetspoäng innebär att personen blir friad på teknikaliteter och varje poäng över minskar deras befordranspott. Spelarna ska inte vara medvetna om det här systemet.
Mina problem är som följer:
1. Jag har 6 spelare, när fan jobbar 6 poliser i tight grupp för att utreda en stöld(tänker tidigt i kampanjen) eller i ett mord?
2. Vilken nivå inom polisen är rimlig att börja på utan att det blir för tråkigt?
3. Är det okej att planera att halvägs in i en kampanj som försöker vara simulatorisk kasta in något "overkligt" som en katastrof? Zombies? Kult-setting? Unkown Armies? Eller är det nice?
Jag håller på att skriva en kampanj till min spelgrupp som vi ska börja lira när vi är färdiga med UA kampanjen. Tanken är att den ska börja som en poliskampanj där man spelarna ska arbeta sig upp i själva polisväsendet. Jag tänker att de ska börja som "vanliga" poliser, alltså City Police i Detriot för att sedan låta dom avancera allt eftersom kampanjen flyter på, tänker att de ska stanna antingen på mordrotel eller på FBI korruptionsavdelning. Jag har skrivit på en del fall och har tänkt att upplägget ska vara som så här:
1. De blir inblandade i ett fall. Antingen som först på plats eller för att de blir valda som utredare.
2. De samlar bevis och får bevispoäng för varje bevis de kan hitta, mängden poäng varierar efter vikten av beviset.
3. De förhör personer och kan då också få poäng knutna till bevisen.
4. De skriver en rapport till åklagaren och presenterar sin teori, ju mer den stämmer desto mer befodranspoäng får dom.
5. För varje lagöverträdelse de gör för att få fram bevis eller erkännande så får de också ett poäng, teknikalitetspoäng.
20 bevispoäng leder till en fällande dom, för varje poäng över 20 hamnar i deras befodranspott. 20 Teknikalitetspoäng innebär att personen blir friad på teknikaliteter och varje poäng över minskar deras befordranspott. Spelarna ska inte vara medvetna om det här systemet.
Mina problem är som följer:
1. Jag har 6 spelare, när fan jobbar 6 poliser i tight grupp för att utreda en stöld(tänker tidigt i kampanjen) eller i ett mord?
2. Vilken nivå inom polisen är rimlig att börja på utan att det blir för tråkigt?
3. Är det okej att planera att halvägs in i en kampanj som försöker vara simulatorisk kasta in något "overkligt" som en katastrof? Zombies? Kult-setting? Unkown Armies? Eller är det nice?