Nekromanti På tal om Kellogs

Helmgast
Var det nån som kom ihåg det gamla spelet om Vilda Västern på Kellogs Cornflakes nån gång i början av 1990-talet? Man kunde vara Guldgrävare, Cowboy, Indian eller Prisjägare. Man la upp planen ur en korttalong och slog sig fram med tärningar. Jag har kvar spelet iallafall.'

Skitkul spel! Bättre än både värdekuponger och klistermärken!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag kommer faktiskt ihåg det. Jag tror till och med att jag har kvar det i en låda hos mormor. Värsta coola spelet. Ska nog plocka fram det nästa gång jag är där...

Rosen

Myrmidon
Var det nån som kom ihåg det gamla spelet om Vilda Västern på Kellogs Cornflakes nån gång i början av 1990-talet?

Ja, det var just det vi pratade om i "Kellogg's Vilda Västern"-tråden längre ner...
När jag tänker efter är jag förresten rätt säker på att det kom ut 1989; Western var fortfarande ganska färskt i handeln då.

--
Åke

Storuggla

Champion
/images/icons/laugh.gif

Och smartiesspelet istället för fantasyn då eller?

Storuggla, i snön

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Nintendo [OT light]

Testa Super Nintendo-spelet Sunset Riders. Det är kul.
Det överraskade mig ganska rejält; det är gjort av Konami och till SNES, men ändå så har de bibehållit Western-känslan ganska bra (såpass att de inte har stoppat in några robotar med laser eller raketgevär). Det är ett av de få SNES-spel som jag har spelat där man faktiskt känner sig cool. Man hoppar och klättrar väldigt mycket (det är coolt) och förutom att skjuta framåt och bakåt kan man också skjuta uppåt, snett uppåt, och snett neråt (också coolt).
Nalle

Rosen

Myrmidon

förutom att skjuta framåt och bakåt kan man också skjuta uppåt, snett uppåt, och snett neråt (också coolt).

Jag har nog aldrig sett en så bra sammanfattning av det här med dataspelens begränsningar jämfört med rollspel... (-:

--
Åke

Nalle med AK4

Swordsman

Men det är ju inte begränsningar. Begränsningar i TV-spel är när man bara kan skjuta framåt. Det som jag räknar upp är
möjligheter!
Nalle

Helmgast
Säg till när du plockat fram det. Saknar några brickor, vill veta vilka. Ses vi på GothCon?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Ska säga till! Tyvärr, räcker inte min budget enda ner till Götet så det blir Lincon för mig.../images/icons/laugh.gif

Helmgast
SVEROK

Har sagt det förr, men glöm inte att SVEROK kan ge dig den budget du begär. Men, på Lincon, glöm inte att ha en stor tröja med texten "Yassilus" på. Så jag vet vem du är.

Ackerfors

Alas, your rapids!
T-shirt

Jag har kvar min ärade T-shirt med mitt fina motiv på! Den kommer på till Lincon också. Jag lovar! /images/icons/laugh.gif