Nekromanti På Thalamurfronten något nytt...

Blasphemy

Swashbuckler
Såja... efter en hel del bängel och massor med fixande så håller Thalamur på att bli helt och fullt färdigt. Det har blivit försenat såklart men nu när man är frilansare och inte sitter heltid med något så är det lätt att det kommer saker emellan.

Kartan är helt färdig och ser mycket bra ut... betydligt mer detaljerad än någon av de andra Eonkartorna.

Modulen blir 112 sidor tjock.

Förhoppningsvis är det sista fixat och den kan lämnas till tryck innan denna månad är slut.

Silvervarg

Warrior
Yay!

Då blir nog inte min "i väntan på modulen Thalamur" så lång som jag fruktakt :gremwink:

Silvervarg vill ha krigsherren också så han kan starta krig

Blasphemy

Swashbuckler
Om du vill ha Krigsherren så är det CJS du skall tjata på... testa att maila honom eller något. Det jag har sett av krigsherren så är den i grund och botten helt färdig... Endast vissa bilder skall fixas det sista på...

Zug209_ivenhoe

Warrior
Har sett att vissa internetbutiker har ett release datum på den 15 okt för krigsherren, kan det stämma på ett ungefär? Har väntat i evigheter på den boken.

Myrcht

Veteran
Jo jag har också väntat på den boken HUR länge som helst...har också hört något sådant...tror att 15 okt kan stämma..får hoppas på d iaf :gremlaugh:

AEGIS PRIME

Swordsman
Kan Thalamur modulen se till att jag får tillbaka min inspiration till att spelleda EON igen? Hoppas på det, eller i alla fall mina spelare önskar det

Myrcht

Veteran
aa jag me :gremsmile:
fast man vet ju aldrig med neogames aså...d kanske tar en månad till :gremconfused: ...fast man får hoppas på d bästa :gremtongue:

Johan K

Gammal & dryg
Kul att höra !!

Alltid trevligt när det ploppar upp en ny modul !!
Ska bli kul att läsa den här !!

/ Johan K, som börhjar bli mer & mer sugen på att lira EON

Blasphemy

Swashbuckler
Tja inget är omöjligt... Har inte pratat på CJS på ett tag men när jag hört med honom lovar jag att uppdatera er när Krigsherren kommer.

Den dära...

Veteran
På tiden

Kan inte riktigt säga att jag är glad då jag först räknade med att ha boken i maj och sedan har man fått hålla hoppet uppe om de fiktiva besked man fått att de kommer komma ut nästkommande månad.

Om det nya releasedatumet är sant så hoppas jag att man i fortsättningen bara får höra realistiska datum till framtida produkter.

Ska dock blir kul att läsa när de väl kommer ut.

ZaiToh

Warrior

Om det nya releasedatumet är sant så hoppas jag att man i fortsättningen bara får höra realistiska datum till framtida produkter.

Tyvärr är det bara att glömma. Egentligen är det bara att glömma allt som har med 'hur det borde vara' då det gäller NeoGames. När produkten ligger uppe för förhandsbokning vet du att den är nära - annars inte. De håller trots allt en väldans hög utgivningstakt av moduler och det är jag glad för. Dock vägrar jag att hoppas på att moduler släpps vi planerat datum så jag slipper bli besviken. I min värld kan lika gärna Jargien dyka upp nästa vecka som Krigsherren - men jag och mina spelare är lika glada för det. Finns det inte en modul finns det fantasi - finns inte det finns det här forumet. Att gnälla på att datum inte hålls leder ingen stanns.

/ZaiToh - som ser fram mot Thalamur utan att ligga sömlös. Det är ju snart dags för julklappar...

Zadrith

Hero
Hur går det med Krigsherren och SL-skärmen då?

Enligt NEO-games underbart väluppdaterade hemsida ska de ju finnas ute om drygt en och en halv vecka. (Samma hemsida påstår förståss även att Thalamurboken ska komma ut det andra kvartalet).
Jag förstår inte varför de som sköter EONs hemsida inte kan hålla den fri från den typen av uppenbara fel. En releasplan med passerade datum ger inte direkt något tillförlitligt och professionellt intryck.

Krille

Super Moderator
Re: Hur går det med Krigsherren och SL-skärmen då?

"Jag förstår inte varför de som sköter EONs hemsida inte kan hålla den fri från den typen av uppenbara fel."

Jag förstår inte varför Neo-kunderna och Neo-forumiterna lär sig eller läser tidigare diskussioner om saken.

Zadrith

Hero

Jag har lärt mig och har läst tidigare diskussioner om saken men alla Neogames kunder lär ju inte besöka detta forum och dessutom får de väl nya kunder då och då.
Du håller din sida uppdaterad och Järnringen håller sin sida uppdaterad och jag antar att Riotminds också gör det.
Jag har full förståelse för att man inte kan hålla sina releasedatum och kan tvingas att ändra dem med jämna mellanrum. Det jag inte har förståelse för är hur man (trots att det påpekats förut) kan ha tidsangivelser som ligger nästan tre månader bakåt i tiden på sin releasplan.

Den dära...

Veteran
Jag vet att Neogames ofta håller vad de lovar och om man jämför med t ex Riotminds där modulerna kommer ut ett och ett halvt år efter de lovats så för de sig bra.

Men Neogames är fortfarande inte annorlunda fårn andra företag oavsett hur stort utbud de har. De har fortfarande ansvar för sina kunder. Det går inte att ge löften som senare inte går att hålla. Nu tror jag inte Neogames gjort detta för att behålla vårat intresse så att de kan sälja med moduler utan för att berätta till sina fantaster vad som sysslas med för tillfället

Krille

Super Moderator

"Du håller din sida uppdaterad"

Beror på att jag har ett CMS som gör det möjligt att hålla den uppdaterad, samt att jag inte har en releaseplan över huvud taget.

Enshadi

Warrior
Halvgnälligt men ändå tacksamt svar

Kan det tänkas att vi får thalamur och krigsherren ut samtidigt och att Neogames legat och lurat på produkterna för att släppa ut dem tillsammans och spara konsumenten en onödig massa frakt. det är säkert smidigare att skicka två moduler på en gång till tryck samtidigt men såklart är även jag besviken på att jag får vänta i år innan jag får se något resultat. Thalamur tycks å andra sidan bli klar enligt någorlunda lovat datum.

Tack för att du berättar när något sker iaf. När det på senaste uppdateringen står att releasen för Krigsherren kommer snarast tänker jag mig två-tre dar men neogames tänker tydligen 4-5 veckor.