Nekromanti På tok för liten värld

Roblin

Warrior
Re: Frankrike och Spanien [WAY OT]

Vill inte vara sånn, men jag tyckte för ett ögonblick där att det såg ut som sex(6) kejsare.

-roblin-

hatten

Swashbuckler
Re: Samlade tankar kring en liten värld

Tror inte frågan är så mycket om de har glömt det förflutna eller om det är så att de vägrar komma ihåg eller vilja bli påmind om det förflutan för att komma ihåg vad som har varit gör det jobbigt att överleva i dagen värd...

Säg om det förflutna var Otroligt trevligt och sen blir det värre och värre jobbigare och jobbigare alven desperat kämpar för att klara av att anpassa sig till allt det nya som krossar hans syn på värden och hans åsikter om vad som är rätt och fel kanske han aktivt anstränger sig för att inte bli påmind om det som har varit..

Och om det förflutna otrevligt så kanske alven aktivt anstränger sig för att glöma spöken från det förflutna och bara passa in och lära sig leva i glädje..

Sen om det förflutna var lika trevligt som nuet så kanske alven aktivt anstränger sig för att glöma det förflutna så att han inte blandar ihop dagens goda vänner med de goda vännerna från det förflutna...
Och för att hans nya vänner inte ska känna sig som om de aldrig klarar av att göra något skoj tillsammans med alven som alven inte redan har gjort så låter kanske alven bli att nämna att han har exempel viss åkt ljust den bergochdalbanan 1430 678 gånger och var med och byggde den första för cirka 300 år sedan då de uppfanns och den byggdes,
Istället så håller alven tyst och låter sina nya unga vänner visa honom Bergochdalbanan som om det var alldra första gången han såg en sådan och åkte den och bara njuta av att ha skoj tillsammans med vänner...

<A HREF="http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm" target="_new">http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm</A>

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Okej

Klart dem bryr sig och uppenbarligen gjorde du det också. Fast jag gjorde ganska klart att det var fråga om tankar kring en liten värld så tog du dig tid att läsa inlägget - vilket inte är ett tvång.

Men det som jag tyckte var lite roligt var faktiskt att inläggets första kommentar faktiskt är något av en nyhet och får en att tänka lite på hur kul en kampanj i piratstil skulle kunna vara. Ju fler öar, ju längre kust, dessto större möjlighet att som pirat gömma sig.... hmmm, kunde vara en kampanj ju, om det fanns mer information om båtar i mundana... som det nu är är enda källan med lite mer information om sådan tirakboken.

Nåja, det var inte det som diskuterades i alla fall....

Välkommen Dranvar till världen där de bryr sig om "ointressant" information.

Lady Silver Wolf - There is but a thin line, between Man and Beast

Ymir

Liten kantbaron
Re: Samlade tankar kring en liten värld

Vad är fel på Sovjet nu då?

"De folkkrönta staternas enade välde..." *sjunga*

- Ymir, tar sig på Hammaren-och-skäran-broschen på bröstet och nynnar på Sovjetiska nationalsången.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Sjöar i Mundana?

Detta för mig in på en helt annan sak. När jag tittade på en världskarta häromveckan fann jag att det kryllade av sjöar överallt, något Mundanakartan, undantaget några jättesjöar, lider nästintill total avsaknad av.. Var är alla sjöarna, egentligen?

- Ymir, undrar var Mundanas sjöar tog vägen.

Roblin

Warrior
Sovjet = [jätte OT]

Sovjet funkade inte. Det är väl ett fel =)
Sovjet var en diktatur, det är väl rätt fel.

obs!! IMHO obs!!

Men tanken var god, kommunism alltså. Synd att det inte funkar på riktgit.

-roblin-

Roblin

Warrior
Re: Sjöar i Mundana?

Någon drack upp dem =)

Nee.. men tänk dig en sverigekarta, oftast ser man bara vänern och vättern. Men faktum är att sverige har långt fler sjöar än "finland - de tusen sjöarnas land"

-roblin-