Nekromanti På väg till Kraalen Renk Roghan

Min spelgrupp kommer behvöa bege sig från Drunok till dvärgafästet Kraalen Renk Roghan för att få tag på en dvärga smidd bronsspik som de behvöer till en ritual för att fördriva en ande som befäst sig i en av rollpersonernas kropp.

Jag behvöer lite tips på intressanta händelser och komplikationer som kan inträffa när de reser genom bergen och även vad som kan hända när de väl kommer framm till dvärgarna. De kommer tidigare på resan att strida en hel del så kom gärna med tips på saker som kan hända som inte innefattar strid.

Ymir

Liten kantbaron
De kanske möter en grupp odjur som fått sina symboler i pannan stulna av illvilliga trädandar, och på sitt primitiva vis försöker be om rollpersonernas hjälp att återbörda symbolerna? I gengäld kommer odjuren eskortera rollpersonerna genom bergen, till Kraalen-renk-Roghans utkanter. Odjuren tycker särskilt bra om rollpersoner med magiska fältstörningar, eller som är lågmälda och behagliga till sättet.

Hikage

Veteran
Fästet borde på något sätt redan ha tirakbanemän ute som håller utkik efter resenärer till och från fästet. Dessa kanske skymtas ibland genom nått rött öga i natten eller en snabb silhuett som försvinner lite snabbt.

Jag tänker mig även att dvärgarna ganska hårt kontrollerar vilka vägar som resenärerna tar och ser till att de inte avviker nämnvärt. Det vore ju tråkigt om de "gick vilse" även om det är för att ingen ska resa runt i områden där de kan snubbla över en gömd vaktpost eller liknande. Dvärgarna är ju inte ute efter en konfrontation då de bara vill kontrollera färdvägen. Om gruppen inte fattar vinken efter att det rasat stenbumlingar kring dem kan man ju alltid låta dvärgarna smyga sig in i lägret nattetid för att prata med dem och lämna en officiell varning.