Från förra året:
"Skriva och webbpublicera alla monster, växter, arter och raser jag skapat som generiska utan värden, i fantasy och scifiform, och desamma i AD&D 1st ed och 5E-versioner. Mindre än 1%klart. 6 arter är utvecklade i någon form och den som kommit längst finns i D&D 5E-form på Loke's Library.
Skriva och webbpublicera eventuella nya dito som jag kommer på under skapandets gång. Kanske 1% klart, var med i årets Kreativitetskalender.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade äventyr och kampanjer för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E. Planen är att hinna med två eller tre i år. Totalt är det kanske 30 äventyr och 6 kampanjer som är värda besväret. Har speltestat 3 äventyr som alla är i olika stadier av renskrivning, illustration och så. En av dem är I spindeldrottningens nät vars otestade och oförbättrade version varit med i tidigare kalender.
Renskriva eller utveckla alla fantasyklasser med värden för 5E. Detta är nästan helt klart, inväntande korrekturläsares respons.
Renskriva eller utveckla alla äventyrsplatser, äventyrsfrön, kampanjfrön med värden för AD&D 1st ed och 5E. Ingen aning om hur många detta är och blir, men några hundra skulle jag gissa. Pågående arbete, där sju samlingar och en hel del fristående produkter publicerats på Loke's Library.
Scanna in och standardisera storleken och upplösningen på alla personporträtt jag ritat, samt göra varianter på dessa för webbpublicering. Detta är mer än 50% klart med nästan allt redan uppe på Loke's Library.
Scanna in och standardisera upplösningar på alla genrebilder jag gjort som inte tillhör någon annan för webbpublicering. Detta är nog runt 70% klart då jag ratat en del bilder, samt att nya tillkommer hela tiden.
Scanna in, renrita, färglägga och skapa stridsskådeplatser av alla kartor jag gjort som inte tillhör någon annan, för webbpublicering. Detta är knappt påbörjat. Har scannat in kartor och skapat ett rutnät.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade spelledarpersoner för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E samt generiska. 0,25% klart kanske.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade föremål för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed, 5E, Megatraveller samt generiska. 5% klart.
Renskriva, eller utveckla alla mina egenskapade kampanjmiljöer för webbpublicering, med värden för AD&D 1st ed och 5E. Jag satsar på att få en klar i år. Jag har 6 sådana som jag i dagsläget tycker är värda ansträngningen. En av dem funderar jag också på att ge ut i fysisk form och det är nästa jag tänkte skriva klart. Jag kommer spela och därmed skapa mer material för den framöver medan tre av de här miljöerna har haft långa avslutade kampanjer i sig redan. Har skrivit om detta i Jag skapar en kampanj och jag fick skjuta fram den första till andra hälften av detta år.
Renskriva och/eller utveckla alternativa regler för webbpublicering, för AD&D 1st ed och 5E. Två av dessa blev klara i år, två var klara sedan tidigare. Tror det är en eller två kvar. En av reglerna var kaosreglerna som kom med i beskrivningen av kaosvarelserna till senaste Kreativitetskalendern.
Skriva ("koda") en webbsida att publicera sakerna ovan på. Gjort. Halvklart dock då engelska sidor ska tillkomma.
Skriva och utveckla mer scifisaker från mina kampanjer som rymdskepp, planeter, organisationer för webbpublicering och pdf. Detta är också gjort, men jag hann inte klart med att publicera det i år. Kommer ut nånstans nu under våren i tredje utgåvan av min Rymdspecial.
Utveckla en kampanj och kampanjvärldsidé som blir nästa AD&D/D&D-kampanj. Detta är framflyttat då...
Utveckla en till sån kampanj. ...det blir Planescape i år efter att jag är klar med första Marvel Super Heroes-trilogin.
Förbereder för en kommande Star Trek-kampanj som så klart ska hålla på i 7 år. Inte jobbat nåt på.
Världens i särskild värsta rollspel. Sämst på alla sätt ett spel kan vara sämst. Inte jobbat nåt på.
Tur och skicklighet. Simpelt generiskt rollspel. Inte jobbat nåt på.
Roller och regler. Generiskt rollspel tänkt att fungera som regelmoduler som du väljer vilken typ du vill ha av och gör ditt eget idealrollspel. Inte jobbat nåt på.
En "tidsresekampanj" där varje "äventyr" tvingar rollpersonerna och spelarna att välja hur mycket information de vill ha kring en händelse mot tiden de sen har att åtgärda händelsen. Inte jobbat nåt på. Men har jobbat på ett äventyr med relaterad premiss.
En kampanj där man är äventyrare satt i en värld liknande Marvels, DCs men det inte finns superhjältar. Inte jobbat nåt på.
Ett rollspel, eller en kampanj med existerande rollspels regler, där rollpersonerna kan kontrollera olika fysiska parametrar som gravitation, temperatur och liknande. Som jag tänkte mig Mage the Ascension innan jag läste Mage the Ascension. Inte jobbat nåt på.
Into the Hexlands, ett fantasyhexcrawl. Jobbat liiiite på.
Slaves to the Dice. Ett rollspel baserat på premissen att spelledaren är en opartisk deltagare och inte i hemlighet ändrar saker för "story", för hur det går för rollpersonerna och sånt. Inte jobbat nåt på.
Gryning. Ett världsbygge liknande upplägget Mutant År 0 hade med olika boxar för varje typ av rollperson, medan mitt har med vilken region man vill spela i. Inte jobbat nåt på.
The Rage and The Rebels. Wish fulfillment? Spelar upprorsmakare på låg nivå som ger sig på makten och de som har allt, satt i nutid. Inte jobbat nåt på.
Neofantasy. Fantasy men inte baserat på nån känd kultur, kända varelser utan så mycket som möjligt är annorlunda så länge det inte är opraktiskt/jobbigt. Jobbat lite på, framförallt publiceringen av två varelser från denna värld, ichater och bavarond som man hittar på min sajt.
AD&D 3rd ed. Konsolidering av det som kom till AD&D (alla klasser, färdigheter, raser och utrustning samlat i en bok och balanserat vid behov), med viss strömlinjeformning från D&D 3.0. Jobbat lite på. Tittat på olika förslag för att skapa rollpersoner och konsoliderat färdighetslistan. Försöker få ner 150 färdigheter genom att titta på dubbletter eller väldigt närliggande sådana. Förhoppningen är att de ska få plats på en sida på ett rollformulär utan att texten blir för liten.
Införskaffa allt som TSR gett ut i rollspelsväg exkluderande dubbletter och romaner och novell-samlingar och de tennfigurer jag inte är intresserad av att måla. Jag håller inte koll på när jag köpt vissa saker men jag tror inte jag köpt nåt TSR i år.
Införskaffa allt annan intressant i rollspelsväg. Jag undrar vad detta skulle bli i procent? Jag har köpt 5 rollspelsböcker i år, tillsammans med två kompisar.
Skapa fler nummer av klubbfanzinet. Pågående arbete. En del av det är att digitalisera alla gamla nummer och det blev bara ett i år.
Rita klart bilder till en forumits rollspel." Pågår, en bild blev klar i år och en förhoppningsvis denna vecka. Kan det vara en eller två bilder till efter det? Hur som, när jag är klar med dagens postande är det detta jag ägnar mig åt.
Många projekt är det och de flesta är pågående. Allt beror på hur man lägger upp det också, dvs hur man definierar ett projekts gränser och mål.
Av det som inte står med där så har jag startat upp en Marvel Super Heroes-kampanj och en Spelljammerkampanj som bägge tuffar på. Planen för den första är i dagsläget tre korta trilogier, och för den andra att fortsätta till spelarna vill testa nåt annat eller det tar slut på färdiga äventyr. Den är nämligen reservspel för en av speldagarna.
Utanför rollspelen försöker jag få ut åtminstone två nummer av fantastikfanzinet Svenska Superserier men där är det flera inblandade så det tar tid. Jag håller på att översätta en egen engelsk serie till svenska och där är tre av 9 avsnitt klara. Håller också på att rita ett nummer av den serien, och tre avsnitt av en samarbetsserie som går i Svenska Superserier. Jag hoppas att spela klart åtminstone 1 tv-spel i år, troligen Tales of Symphonia, tillsammans med två kompisar.
Läsa klart de romaner jag har hemma är ett projekt, men ingen hets där. Fortsätta läsa Horus Heresy, 3 böcker avklarade. Fortsätta läsa Greyhawkböcker, 5 avklarade.
Se klart alla tv-serier som jag tittar på. Största utmaningen är att jag ser på nästan allt tillsammans med andra så det blir nästan bara av under långa ledigheter eller om för många är borta från rollspelsmötena. Men det är bara Supergirl, Stargirl, Locke & Key, Stranger Things säsong 4+, Killjoys, Superman and Lois, The Flash, Arrow, Agents of Shield, Final Space, Star Trek Picard, Star Trek Discovery, Star Trek Strange New Worlds, Doom Patrol, Umbrella Academy kvar att se klart på, och sen en lång kö med såna vi inte påbörjat. Det var bättre förr, när man hade en serie i taget med ett avsnitt i veckan att följa...