Nekromanti Påhoppad rollspelare

Pom

Swashbuckler
Re: Nära ögat

Kan det bero på att jag umgås mycket med musikfolk?
Hm, det undrar jag. I min vanliga spelgrupp ingår en operasångerska och en hobbyoperasångare.

Men jag minns för all del en klasskamrat på mellanstadiet som fnysande kallade rollspel för verklighetsflykt. Jag fnös tillbaka att hennes fiolspelande minsann var lika verklighetsflyende. Nähä! Joho! Nähä!

Är det skillnad på vokalister och instrumentalister kanske?

Arfert

Facit
Riktig ockultism i Kult.. tja det beror väl på vad man menar med riktig ockultism... Visserligen har författarna forskat en hel del i ämnet innan de skrev spelet men jag tror knappast nån skulle kunna få kontakt med "andevärden" eller kunna gate:a fram demoner med Kult som instruktionsbok. Förutsatt att det skulle finnas en andevärld och demoner, vilket förefaller mig monumentalt osannolikt.

Tror det är lättare att framkalla jultomten med Toys R Us-katalogen som handbok i ockultism. ;-)

Krille

Super Moderator
Kult och ockultism

Nej, det är inte mycket av Kults magi som har någon koppling till verklig ockultism. Det närmaste som man kan komma som jag har i min spelhylla är Authentic Thaumaturgy och GURPS Cabal, båda från Steve Jackson.

Arfert

Facit
Re: Kult och ockultism

mmmm... risken för det är nog överhängande.

/tomas (trött som fan)

BraidsMamma

Veteran
Re: Kult och ockultism

där ser man....
Det var ju skönt å höra...
Jag antar att jag skulle kunna utveckla mitt resonemeng vidare men det förefaller ju meningslöst med tanke på att jag förmodligen är en av de få på på forumen som faktiskt inte är helöt skeptisk till att det kan finnas en andrvärd med onda demoner (därmed inte sagt att jag tror på allt det där utan vidare...)