Nekromanti Påven avgår!

Minimoni

Homelander
Lider med dig :)

Det var min abstinens efter Jeremy Irons som påve som fick mig att söka alternativa droger i "Borgia". Nu har jag insett att fler beroenden är bättre än ett.

En varning dock, påven i "Borgia" talar med en störande amerikansk accent. Jag själv fick tvinga mig lite att lära mig leva med den, men efter det problemet är besegrat så är det bara kärlek som gäller :)

Ulfgeir

Swashbuckler
Ond bråd död said:
Min förhoppning är att han förlorat sin tro. :gremsmile:
Påven avgår pga han inser att religionen bara är en bluff? Vore gott.

Mer allvarligt så hoppas då att de får en påve som står för tolerans, och som kan hjälpa alla de som drabbats av kyrkans missgärningar.

/Ulfgeir

Radioaktiv

Hero
Påven avgår pga han inser att religionen bara är en bluff? Vore gott.

Mer allvarligt så hoppas då att de får en påve som står för tolerans, och som kan hjälpa alla de som drabbats av kyrkans missgärningar.

/Ulfgeir
I can merely second this.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Rymdhamster said:
Ond bråd död said:
Vore kul med en svart påve också.
Jo, det var ju rätt länge sen sist. En till svart påve men med en "vettig" (läs godkännande) syn på kondomer skulle sitta rätt fint.
Afrika är inte känt för att vara särskilt teologiskt liberalt. Även yngre präster i Europa är sannolikt mer konservativa än de äldre. Ska man hitta en liberal påve är det sannolikt... en vit, europeisk äldre man.

Lukas

Mannen i Gult
MiniMoni said:
Jeremy Irons som påve
Det var tillräckligt för att jag skulle fatta beslut om att se den serien.

//Lukas som är ganska lättövertalad

Chryckan

Swordsman
Svarte faraonen said:
Rymdhamster said:
Ond bråd död said:
Vore kul med en svart påve också.
Jo, det var ju rätt länge sen sist. En till svart påve men med en "vettig" (läs godkännande) syn på kondomer skulle sitta rätt fint.
Afrika är inte känt för att vara särskilt teologiskt liberalt. Även yngre präster i Europa är sannolikt mer konservativa än de äldre. Ska man hitta en liberal påve är det sannolikt... en vit, europeisk äldre man.
Å andra sidan så är det afrikanska prästerna som verkar driva frågan om att slopa celibatet mest. Fast det är klart Österrike har också något sorts pågående kyrkouppror för tillfället där de kräver förändringar i katolskakyrkan.
Det är därför mit tips fortfarande en sydamerikan.

Storuggla

Champion
En påve mindre, då har vi bara.... öh, en grabbnäve kvar. Theodoros II, Gregory XVIII, Michael I och antagligen några fler. De borde ha en dokusåpa där nästa utses.

Storuggla, nominerar Edward Blom

daflum

Veteran
Darth Vader skall väl såklart bli nästa pop med tanke på att Emperor-referenser. Låt dessutom valet avgöras genom lightsaber-dueller och den katolska kyrkan kommer växa igen, sanna mina ord.

solvebring

Superhero
Re: NEJ!

Kraetyz said:
Negerpåve! Negerpåve!

//Kraetyz hejar, det vore trevligt att se lite black booty vid St Peter.
Regel 2: Respektera andra användare. Gå inte till personangrepp, vare sig i forumen eller via privata meddelanden. Att angripa idéer eller argument är okej, men angrip inte personer eller grupper. Rasistiska, sexistiska, homofoba eller andra tillmälen är förbjudet.

Kort sagt: Sådant skräp accepterar vi inte. Ta en vecka och fundera noga över dina formuleringar.

anth

Vetefan
Storuggla said:
De borde ha en dokusåpa där nästa utses.
Idet här fallet tilltalas jag Robinson-konceptet.
Tänk er ett gäng gamla gubbar i svarta kjolar och små röda mössor som försöker överleva på en öde ö.

Sen lägger vi till Robinson-Robban som joker.

Och ö-rådet/konklaven hålls givetvis i en hydda som TV-teamet fyller med röken från blöt halm för att röstningen ska gå snabbt...