Nekromanti Påverkar areaeffekt ALLT inom arean?

Logos

Veteran
Påverkar en effekt med areaeffekt allt inom "arean" oavsett vad det handlar om? Kommer 'explosion' med area effekt som kastas på en riddare spränga varenda rustningdel han har på sig med många obT6 som följd ? Kommer en 'Ge liv' med åtta meters area effekt återuppliva alla inom arean? Blir ett tiometer stort område osynligt med en rejäl area effekt ökning av 'Dölja'? Jag tycker att allt ovansående borde fungera men det vore roligt att vara säker.

Logos

Veteran
Det är ju underbart! I såna fall borde en riddare i full rustning ta ungefär 50 trauma av en enmagnituds 'trauma' med area effekt. Nyss nämnda besvärjelse borde i sådana fall kunna spränga hål i borgväggar också! Kan det verkligen vara tänkt såhär?

dream

Hero
Varför inte? Det är ju för det första ganska svårt att få till rejält stora areaeffekter, och för det andra ska ju magi vara mäktig! (ska och ska förresten, det är åtminstone inte helt otänkbart att den är det i ett fantasyrollspel)

Det är det som gör eons magisystem så bra i mina ögon: det är liksom lite fördolt bra, det bli så bra som magiker gör det!

[color:green] //Dream </font color=green>
-------
<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A>

Virocon

Swordsman
Samtidigt så borde det vara ganska svårt att anfalla borgmurar då dessa inte får särskilt ont vid explosioner.
Jag har aldrig hört om någon som fått trauma heller.

I vilket fall så borde SL vara vettig nog att begränsa vissa effekters areaeffektsförstärkningar. Om en fotomantiker väver effekten blixt mot någon stackars sate och den är förstärkt med areaeffekt i magen så träffar en blixt varje kroppsdel, vilket i slutändan skulle ge sisådär Ob3T6 trauma i alla kroppsdelar. Det dödar ganska snabbt.

Därmed så får SL avgöra var gränserna går. Koboldism är inte att leka med/images/icons/wink.gif!

Logos

Veteran
Blixtar med area effekt borde träffa alla som står inom arean men bara en gång på varje person. Däremot håller jag inte med dig om borgmuren. Explosionen spränger inte bort borgmuren tack vare den skada den gör. Explosion fungerar så att den spränger valfritt föremål och alla som står nära det föremålet tar skada. Borgmuren skall alltså väljas som föremålet. Då gör det detsamma hur mycket den tål. Och visst ska man vara försiktig med koboldism men det är inte blixtar som borde vara ditt största orosmoment. Enligt mig är ritualer med 18 magnituders skärpa förändrad av provisovisera och area effekt betydligt mer oroväckande.

Kullendorff

Warrior
Borgmurar är stora.

Lätt löst ... om magikerna lyckas klämma in en areaeffekt som täcker HELA muren .. visst - ge hela muren skada.
Annars kan han inte lägga explosion på den.

Men i min spelgrupp kör vi med att areaeffekt tar HELA arean.
Massteleport är litta roliga .. speciellt när extemporatören fummlar med Qadosh förlust som följd.
;]

Skärpa med 18 magnituder går bort .. om någon skuule vara så dum att föreslå det här så skulle hela spelgruppen unisomt utbrista: Byt grupp!

MvH
Kullendorff

"A Devil who had unity, would be a God."<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Kullendorff on 2001-03-16 21:10.</EM></FONT></P>