Nekromanti P3 Kultur, 14.00 söndag - om rollspel

Rickard

Urverk speldesign
Taget från denna sida.

»I veckans P3 Kultur träffar du outsiderkulturens outsiders – de kvinnliga nördarna. För trots att nördkulturen har blivit alltmer accepterad i mainstreamen, så finns det hierarkier kvar inne i nördvärlden, som länge varit modellerad efter manligt mönster. Veckans program diskuterar kvinnlig nördidentitet och nördfeminism.

/.../

Missa heller inte när P3 Kultur avslöjar vilka svenska kulturpersonligheter som har ett förflutet inom rollspel. Vilka regissörer, skådespelare, konstnärer och nattklubbsentreprenörer har kastat tjugosidig tärning och fyllt i rollformulär?«

/Han som hörde detta på radion men som spelar rollspel vid den tiden

Johan K

Gammal & dryg
Attans!
Då missar man ju det.. Man får ju hoppas att det läggs ut på hemsidan sen. Så man kan lyssna på det.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Cool, tack för tipset. Jag lyssnar så kan jag skriva om det var något att ha.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ameh!

De snackar ju för lite. Det är bara en massa musik hela tiden.

GnomviD

Heresiark
Dante said:
Håller med. Jag ger upp nu, och väntar på podden - då klipper de ju bort all musik. :gremsmile:

solvebring

Superhero
Jag har bara lyssnat sedan 15:00-snåret, så jag ska lyssna om på programmet senare. Alla P3-program ligger kvar under Lyssna igen i 30 dagar. Så det är ingen fara, Kanne, du hinner. :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Dante said:
Ameh!

Jag håller med, ledsnade efter tio minuter och spelade data istället.

GnomviD

Heresiark
Här har du annars direktlänk till en .mp3 utan musik. Förra veckans program om internettroll var f.ö. också bra.

terje

xenomorf mystiker
Det var ju ganska kul. Jag hade dock hoppats på en längre lista på rollspelande kändisar. Till listan på rollspelande riksdagsledamöter är jag ganska säker på att vi kan lägga till vänsterpartisten Kalle Larsson.

solvebring

Superhero
Ja det hade varit skoj. Problemet var väl det att de hade väldigt många på listan men ville bara nämna de som bekräftats. Och det förstår man ju. Men ja, det var synd att man inte fick nys på fler.

Bunny

Crazy like a fool
Nördarnas återkomst

Trådnekromanti är populärt på det här forumet, så jag tänkte följa upp den här trådstarten lite. Det går numera att förkovra sig ännu mer i ämnet P3 Kultur berörde om man så vill.

Det flaggas redan i programmet att den feministiska tidskriften Bang skulle komma med ett temanummer om nördfeminism, och det har nu varit publicerat sedan en tid. Medverkar gör bland annat Roya Hakimnia, uttalad nördfeminist, som står som namn nummer 3 på Feministiskt initiativs riksdagslista.

Bang: Nördarnas återkomst
Tidskrift.nu: Nördar, feminism och nördfeminism