Nekromanti Pahtfinder blir MMO

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Dr. F said:
Jag är skeptisk, kommer nog bli som DnD online.
Jag har aldrig spelat DDO, har du lust att berätta vilka likheter du ser som ger dig farhågor?

Jag med är skeptisk, Pathfinder är en vääääldigt generisk fantasy-setting. De måste komma på nått väldigt unikt och nichande för att det ska bli något bra av detta.

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
lasergreger said:
Jag med är skeptisk, Pathfinder är en vääääldigt generisk fantasy-setting. De måste komma på nått väldigt unikt och nichande för att det ska bli något bra av detta.
Jag ser inte problemet. Om Paizo lyckas släppa äventyr efter äventyr som håller grym kvalitet, varför skulle det då inte gå att göra ett bra dataspel med samma setting?

Dessutom har man i det här fallet baserat mycket av spelet på Kingmaker *dräggel*

Arfert

Facit
Vitulv said:
lasergreger said:
Jag ser inte problemet. Om Paizo lyckas släppa äventyr efter äventyr som håller grym kvalitet, varför skulle det då inte gå att göra ett bra dataspel med samma setting?

Dessutom har man i det här fallet baserat mycket av spelet på Kingmaker *dräggel*
Håller med, det handlar om kvalitet. Det har ju t.ex. gjorts hundratals generiska snut-TV-serier.. en del är kassa, de flesta bara likgiltiga, men en del är hur bra som helst. Att något är unikt och nischat gör det inte bra.