Nekromanti Paladinorcher

Ackerfors

Alas, your rapids!
Hmmm...jag håller på att göra en mäktig paladinorch.

Min fråga är: Ska han vara hederlig och tapper som en människa eller en orch i "paladinkostym"?

--
Yassilus, the Savior
--
"And when this land is wasted, where will we go?"

Eksem

Champion
Det beror ju på spelgruppen... ska ni rädda sessor och knacka drakar är ju en hederlig orch att föredra (eller ha ett sånt där scenario där en av spelarna hugger resten av gruppen i ryggen när dom hämtat skatten).

Ska ni plundra och skövla tomteskogar så kan din orch vara hantlangare till en hängivna svartfolksshaman med döskallestav (spelad av en annan spelare).

Jag är faktiskt ganska tveksam till en orch i en spelgrupp med "vanliga arter". Vem har någonsin hört talas om en hederlig orch förresten?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Det är faktiskt bara orcher i spelgruppen...

--
Martin
--
"Bättre nörd än överkörd"
- Martin Ohlsson

Carilion

Veteran
Brukar orcher bli paladiner överhuvudtaget? Vilken religion skulle de då tillhöra?

/ Carilion
"Ju mer du dricker, dess mindre vet du, vart ditt vett tar vägen" - Hávamál

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kommer inte ihåg vilken religion vi bestämde men det var någon som ville ha mycket pengar...

--
Martin
--
- Martin Ohlsson

Douggie

Warrior
Yassilus tillhör en religion som jag själv skapat; anatgligen finnns det liknande nån annanstans.
Den paladinordens mål är att utöka sitt och dess medlemmars inflytande och makt.
Vad det blir för äventyr för den orchen får ni gissa själva. =p

Douggie

Rickard

Urverk speldesign
Tveksam till att kalla det paladinorch

Kul med bara orcher i spelgruppen. Roligast hade det nog varit om ni inte vetat att ni varit orcher.. =)

/[color:green]Han</font color=green> som hänvisar till sin rubrik

Shadar Fal

Veteran
Jag tycker personligen att om ni spelar ocher allihop ska du defentivt vara en orch i paladinkostym som du så fint uttrycker dig.
Om man ändo får spela orch så vill man ju int vara trevlig

Han såg ljuset i slutet av tunneln, det var en eldkastare.

larten

Veteran
Re: Tveksam till att kalla det paladinorch

inte vetat? hur kan man missa något sånnt?

A metall heart is hard to tear apart
//Larten

SKIN69

Warrior
Lätt att missa

Är man bara tillräckligt dum så går det. Spelade ett troll en gång som var rasist, han hatade alla svartfolk och trodde han själv var en alv.
Det kom sig av att han en gång fick en sten i huvudet i en alvskog och vaknade upp omgiven av alver, då trodde han att han själv var en alv.
Väst att påpeka är att han hade INT4, dum som en snigel mao.

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

hatten

Swashbuckler
Varför inte Orcher kan väl vara lika hederliga som människor..
DE kanske troligst har mer aggresivitet än vad mäniskor har vilket kan förklara varför de slås så ofta..

Underskatta aldrig en människas förmåga till aktiv dumhet !

Självklart kan orcher vara relativt hederliga men en "Orchpaladin" tycker jag inte låter särskilt rätt.

Detta är dock bara mina åsikter och de kan ifrågasättas men jag tycker att en orch inte riktigt kan vara paladin...

Arbete kommer före succé även i ordboken....

Feuflux

omjonasson.se
Någon plutokratisk religion då? [ot]

Någon plutokratisk religion då? Finns säkert någon. Man samlas och dyrkar sina guldmynt eller nåt i den stilen./images/icons/laugh.gif

//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>

Feuflux

omjonasson.se
Re: Lätt att missa

ok, men... jaja, men är man så dum skall man ha en yxa

Goddag yxskaft?

//[color:red]Feuflux
Erfarenhet står i direkt proportion till antalet rustningar man förstört...</font color=red>

Ackerfors

Alas, your rapids!
Kapitalist, javisst...[nt]

.

--
Martin
--
- Martin Ohlsson

Douggie

Warrior

"Är man dum så ska man ha en yxa"

Var det där ett förtäckt hån mot dvärgar?

Douggie

Runde Rolf

Swordsman

Rickard

Urverk speldesign
Re: Tveksam till att kalla det paladinorch

"<EM>inte vetat? hur kan man missa något sånnt?</EM>"
Genom att SL inte berättar det för spelarna. Ge bara direktiven att deras ras har svart eller brunt hår (el. vad nu <EM>dina</EM> orcher har för hårfärg) och låt de slå fram sina GE m. 3T6 (el. köpa) och SL modifierar GE:na i huvudet.
Säg att det är en annorlunga spelvärld. Det blir sedan en kul överraskning för spelarna när de upptäcker att de listiga, illaluktande jävlarna som är nästan osynliga i naturen är alver och de stryktåliga, korta varelserna där alla ser likadana ut är dvärgar.

"<EM>den gång jag gjorde en sådan använde jag honom som någon sorts klankrigare eller liknande... kanske mer som DoD6 Heligakrigare.</EM>
Instämmer. En paladin är för mig en troende riddare som kan magi. En orch kan jag inte tänka mig på en häst, än mindre att denne har en helrustning på sig. Snarare en livvakt åt shamanen (Shamanism är IMHO religionen för orcher) eller starkt troende krigare. Visserligen. I mitt Ereb är magi sällsynt (1 på 1 000?) och orchklaner är inte stora (20-60 individer). Att det finns tillräckligt många som har gåvan att lära sig magi för att bilda en "orchpaladinorder" är för mig rätt otroligt. Att någon upptäcker att de kan lära sig magi är också rätt liten.

/[color:green]Han</font color=green> som vet att det finns en fantasybok där huvudpersonern är elaka utan att läsaren vet om det

SKIN69

Warrior

"ok, men... jaja, men är man så dum skall man ha en yxa"
I skallen då eller?

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking