Nekromanti Paladinorcher

larten

Veteran
Re: Tveksam till att kalla det paladinorch

eh ok... fick liksom för mig i en akt av dumhet att man gjorde sin RP själv, men men

A metall heart is hard to tear apart
//Larten

larten

Veteran
Re: Lätt att missa

Nej nej, tro inte det, jag avgudar dvärgar, de är de enda jag spelar med... nej jag menade att han skulle ha en yxa i skallen... hellst av en dvärg då =)

//Larten

Schnema

Veteran

intelligent varelse
det är nästan så att man kan tämja honom och ha honom som husdjur.

Schnema {=Þ

larten

Veteran

om man nu vill ha ett stort troll som bankar på allt det ser med en trädstamm till husdjur så visst..

//Larten

larten

Veteran
mm, jag tycker inte att orcher passar som palladins.. en palladin ser jag som en mycket ädel riddare, medans jag ser en orch som en sliskig sak med gula huggtänder

//Larten

larten

Veteran
nej jag håller med dig på samma punkter som ovan.. orcher är mörka typer med hård hud och gula tänder.. de är onda rakt igenom och passar inte som palladins

//Larten

SKIN69

Warrior

Titta mamma, en hel tomtearmé!

Trollet i fråga blev husdjur/livvakt åt en magiker och dog sedan när han råkade provsmaka en magisk (extremt giftig) dryck magikern svängt ihop för att ta död på en annan magiker...
Jag har fö. ett eget troll som husdjur, rasmus heter han.. bra å ha när man behöver nått buret eller liknande.

/SKIN69 -This is your boss skinhead speaking

Rosen

Myrmidon
<I>en palladin ser jag som en mycket ädel riddare, medans jag ser en orch som en sliskig sak med gula huggtänder</I>

I AD&D-äventyret till MittCon '91 kunde man spela RP:n Smörblomma, som var en snäll orch-cleric. Han var i och för sig uppfostrad av människor, men ändå. (-:

--
Åke

larten

Veteran
jo, uppfostringen gör mycket, nej men det är klart att om han lever med mäniskor så blir han ju mer mänskil, men jag kan säga att en orch är ingen jag skulle lita på, om jag hade något val dvs.

//Larten

Johan K

Gammal & dryg
Jag för min del har svårt att se en paladinorch faktiskt. Trotts allt så är de ganska oärliga, grymma & allmänt vidriga.
Paladiner är allt annat än en orch.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>

Schnema

Veteran

ja ja det är ju bar att ha ett troll med sig i skogen om man får försig att blanda drycker eller samla örter. då kan man ju se om de är giftiga. då slipper man att slösa onödiga poäng på giftkunskap. Fast hitta troll och tämja är ju inte varje dag man gör

Schnema {=Þ

Hasse

Hero
Vilken då?(ot)

"Han som vet att det finns en fantasybok där huvudpersonern är elaka utan att läsaren vet om det"

Som sagt vilken bok då? skulle inte bli glad om jag läst bok och totalt missat det.

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

larten

Veteran

nej det är ju inte direkt varje dag man traskar omkring i skogen och så kommer det ett troll och vill bli vän med en, har bara mött stentroll, och de slår hårt kan jag tala om.. sen så kanske man inte blir så väl emottagen i en stad om man släpar omkring på ett stort troll

//Larten

larten

Veteran
Amen broder, Orcher passar inte som palladins, tycler faktiskt att det är ett människoyrke och inget annat

//Larten