Nekromanti Panik i Stockholm!!

Dren

Veteran
Ok, paniken sprider sig. jag bor i umeå och min återförsäljare har ÄNNU inte fått in sin leverans från white wolf, den som skall ha "Exalted, Outcastes" i sig.

Nu är det så att en kompis ska ner till stockholm över dagen i morron och han sa att han kunde köpa boken åt mig när han är där, grejen är att jag har dålig koll på var ni köper era rollspelsböcker. jag har snackat med folket på SF bokhandeln och domhar slut på boken i fråga. ju mer centralt destå bättre.
tack på för hand

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Det är väl typ bara SF som finns

Tradition i Gallerian? Såg inga Exalted-böcker där när jag var där senast, men det är tyvärr det enda andra tipset jag har.

Lycka till!

Magnus

Ymir

Liten kantbaron
Re: Det är väl typ bara SF som finns

...läskigt. Vi har minst 4 butiker med helt okej rollspelsutbud i Malmö, varav en eller två med det mesta mellan himmel och jord. Har de verkligen bara en vettig rollspelsbutik i hela Stockholm?

- Ymir, förvånad

Eksem

Champion

Vi hade väl 3 stycken för åtminstone 2 år sedan (Absolut Spel hade t.o.m. en begagnathylla!), men nu vågar jag påstå att SF Bokhandeln, som jag inte direkt tycker är så upphetsande till att börja med, är det enda stället som det ens finns mening att besöka i syfte att köpa rollspel.

DODswe4

Hero
Tradition i gallerian
SF-bokhandeln
(har inte fantasia rollspel oxå?)

det rä dom jag kan komma på (inga fler tyvärr)

Om jag tänker på rätt ställe så hade Fantasia åtminståne inga rollspel när jag var där på min senaste Stockholms-visit.

DODswe4

Hero
Vi tänker nog på samma, men Tradition har nog + man får beställa om man vill ( i alla fall får jag det )

Storuggla

Champion

" Vi hade väl 3 stycken för åtminstone 2 år sedan (Absolut Spel hade t.o.m. en begagnathylla!), men nu vågar jag påstå att SF Bokhandeln, som jag inte direkt tycker är så upphetsande till att börja med, är det enda stället som det ens finns mening att besöka i syfte att köpa rollspel."

Låt mig se, som mest hade vi Trad, SF, Myriad och Absolut Spel/Spel och Sånt. Sedan blev Trad... ja, som de är, Myriad lade av för att göra usla figurslagsspel och Absolut Spel konkade. Kvar står SFBok. Sorgligt men sant.
Fast Trad finns ju numera i Stockholm i Gallerian, Fältöversten, Farsta, Skärholmen och Kista Galleria. Så i teorin så finns det massor av spelbutiker, men... ja, utbudet...

Storuggla, ser knappt d20-saker i Trad ens

Quadrante

Grisbonde

fast ligger man bakom det enorma Åhlenshusets skugga, brevid en obskyr "kläddesign"(?)butique, så är det nog inte fler än de närmast sörjande som hittar dit..

Fast det var iofs bättre än ute i,.. var var det ..gröndal(?)..

Staffan

Myrmidon

Vi har minst 4 butiker med helt okej rollspelsutbud i Malmö
Vilka då? Jag är nere i krokarna emellanåt, och de enda jag kan komma på är PhantaCity och Avalon.

Pendragon

Swashbuckler

Bosses Hobby vid värnhemstorget har en hel del. Sen finns ju Tradition, men det är inte så mycket att hänga i julgranen längre.

/Joel

Staffan

Myrmidon

Ah... jag har ju en polare som bor på Värnhem, så jag får väl se om jag kan hitta't nästa gång jag är i krokarna.

Fast varken Trad, PhantaCity eller Avalon verkar ju vara så inne på Exalted i alla fall :gremfrown:

Staffan

Myrmidon
Re: Totaaalt OT

Inte om du inte heter Lars Sjödahl och delar en etta med en annan snubbe...