Nekromanti Panty Explosion Online

Storuggla

Champion
Ja, vi har en kasse folk här som är intresserade av att testa Panty Explosion. Denna kasse folk bor, utan undantag, på olika orter. Sålunda undrar jag hur vi ska lösa detta? Spela via irc, vilket jänkare sysslar med ibland eftersom de är så äckliga i person, kanske?
Förslag? Intresseanmälningar?
Kanske en wiki för att lägga upp skolinfo/karaktärer på?

Storuggla, the fat kid sung - is it over now?

Nightowl

Champion
Tja, what did you guys expect...?

Jag är på. Behöver vi en wiki, kan vi inte skapa en actual play-tråd här?

Jag är en jungfru på irc etc, be gentle with me. Annars är det OK.

Erik, lets get cherry pie!

Storuggla

Champion
Re: Tja, what did you guys expect...?

"Behöver vi en wiki, kan vi inte skapa en actual play-tråd här?"

Jag tänkte mest för sådan info man kan referera till. Det vore najs att ha stuff på en plats där man kan lägga till/ta bort vid behov, istället för att ha det i en tråd som snabbt begravs eller otillgängligt vid nästa wrnu-krasch :gremwink:
Men det var bara ett förslag.

Storuggla, inga grodor i fickorna

thark

Hero
Behöver vi en wiki för att lägga upp info på kan jag ju utan problem skapa en kategori på min.

Personligen föredrar jag nog nån form av röstkommunikation (såsom skype e dyl) men det förutsätter förstås att alla har intresset och utrustning (dvs mick och lurar); irc el motsv är kanske minsta gemensamma nämnare.

Storuggla

Champion
"Personligen föredrar jag nog nån form av röstkommunikation (såsom skype e dyl) men det förutsätter förstås att alla har intresset och utrustning (dvs mick och lurar);"

Jag har en webkamera, så jag kan visa tuttarna åt folk, men röstkommunikation går jag bet på, tyvärr.

Storuggla, wishlist

thark

Hero
Jag har en webkamera, så jag kan visa tuttarna åt folk, men röstkommunikation går jag bet på, tyvärr.

Teckenspråk? :)

Nightowl

Champion
Jag har redan blivit nedröstad ang. Skype, om inte Ugglis kan sälja sina tuttar via sin kamera och köpa en mick. Irc verkar funka för folk i branschen, men det vore intressant om folk hade några tips. Låter man spelledaren (rektorn?) slå alla tärningar, eller slår man dom i knät, t.ex.?

Erik

Nightowl

Champion
Tja, Ugglis har ju en poäng om att forumet tenderar att gå upp i atomer nu och då. Så om du har spejs på wicken vore det kanske bra?

Erik, allt Gugglan säger är inte helt fel.

thark

Hero
Kör man via IRC är det enklaste att fixa upp ett skript eller en bot som "slår tärningar" på kommando så alla kan se. (Och ja, jag kan lösa det om ingen annan orkar.)

Nightowl

Champion
Och ja, jag kan lösa det om ingen annan kan.
Fixe yer typo - fast "ingen annan" betyder i stort sett "inte Nightowl". :gremtongue: Jag är skrämmande okunnig när det kommer till sådant där, är jag rädd. :gremsuck:

Erik, glad he's among professionals

thark

Hero
Erik, glad he's among professionals

Fast "professionals" vet jag inte. Har inga praktiska erfarenheter av att spela just rollspel över intärwebben, och just text-chat lär väl föra med sig sina egna problem och utmaningar (och, för all del, möjligheter) att utforska.

(Det närmsta jag kommer är att spela ASL via skype + program som håller reda på "blipparna".)

Dr_Graevling

Veteran
Jaha? Här blir man uppsläpad ur grytet av en galen uggla som vill spränga trosor över interwebben.
Nej men det kan nog bli ett intressant experiment. Jag har aldrig spelat rollspel över nätet förut (om man inte räknar pestsmittan som i folkmun kallas WoW) så det kan ju bli lite knaggligt i början, men väl värt ett försök.

Och wiki låter utmärkt. Då kan jag lägga upp mina gubbsjuka bilder där sen. :gremtongue:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Jag är ju intresserad också förstås. Inte helt säker på vad jag ska uttrycka för tankar kring hur det ska spelas dock. Wiki för rollpersoner och annat bös runt omkring låter bra i alla fall. :gremsmile:

Nightowl

Champion
OK, så vi har minst fyra intresserade...

Nästa steg:
1, Hur? Vilket program ska vi använda? Vilket sådant där tärningsscript som thark pratar om ska vi använda?
2, Vem är spelledare? Vi kan visserligen turas om, men ändå?
3, När? Ska vi klistra oss framför datorn en längre stund, eller hurdå?
4, *insert joke about Storugglas chest size here*
5, Thark, kan du ta och mickla med wikin?
6, Ska vi fundera på karaktärer redan nu? Visst är det bra om viss ihoppratning råder? Vem behöver en regelbok?
7, Någon mer som är tänd? Anyone?

Erik, det kommer aldrig att bli samma röster på story-CDn som i filmen i alla fall

Storuggla

Champion
Re: OK, så vi har minst fyra intresserade...

"1, Hur? Vilket program ska vi använda? Vilket sådant där tärningsscript som thark pratar om ska vi använda?

Öff, sådant vet jag inte, men jag kom på en snorpraktisk sak med att lira över irc. Loggar! Den kan logga allt man skriver, varvid man kan hiva upp på, säg en wiki. Instant "vafan gjorde vi förra gången"-lösning!

2, Vem är spelledare? Vi kan visserligen turas om, men ändå?

Ja, vem är spelledare? Någon som känner sig spelledaraktig, kallad eller har en schysst idé?

3, När? Ska vi klistra oss framför datorn en längre stund, eller hurdå?

När... öhm... bra fråga. När folk kan (sug på det givande svaret!)

4, *insert joke about Storugglas chest size here*

Vafan?

5, Thark, kan du ta och mickla med wikin?

Inget jag behöver svara på i alla fall.

6, Ska vi fundera på karaktärer redan nu? Visst är det bra om viss ihoppratning råder? Vem behöver en regelbok?

Gubb... öh, karaktärskapande vore najs. För då kan man skapa gubb... öh, karaktärer som hänger ihop och så. Eller i alla fall verkar vettiga i en grupp.

7, Någon mer som är tänd? Anyone?"

Krille hade uttryckt intresse. Men han är inte i tråden. Summon Skövdemustaschen!

Storuggla, loggin is owl-murder