Nekromanti Panty Explosion Online

Krille

Super Moderator
Re: Uttrycker intresse

Hur ställer du dig i fråga spelledare-spelare?
Jag har ont om tid. Jag borde egentligen ha problem med att passa in en kväll eller helg för spelande, men det skiter jag i. Men mycket mer än så blir hårigt.

thark

Hero
Re: OK, så vi har minst fyra intresserade...

"1, Hur? Vilket program ska vi använda? Vilket sådant där tärningsscript som thark pratar om ska vi använda?
Öff, sådant vet jag inte, men jag kom på en snorpraktisk sak med att lira över irc. Loggar! Den kan logga allt man skriver, varvid man kan hiva upp på, säg en wiki. Instant "vafan gjorde vi förra gången"-lösning!

Jo. (Hiva upp en tärningsbot kan jag fixa på fem minuter om väl allt annat är löst.)

2, Vem är spelledare? Vi kan visserligen turas om, men ändå?
Ja, vem är spelledare? Någon som känner sig spelledaraktig, kallad eller har en schysst idé?

Jag kan iaf säga så mycket som att jag inte känner mig kallad. :)

3, När? Ska vi klistra oss framför datorn en längre stund, eller hurdå?
När... öhm... bra fråga. När folk kan (sug på det givande svaret!)

Det är väl inte så mycket mer att säga än att det är vettigt att boka in en kväll/tid som passar alla. Öppen fråga hur mycket tid man bör sätta åt sidan till en början.

5, Thark, kan du ta och mickla med wikin?
Inget jag behöver svara på i alla fall.

Det kan jag också fixa på fem minuter om väl allt annat löses. (Det är t ex roligare om man har ett skolnamn e dyl att använda som kampanjtitel åt kategorin. Ja, jag är fånig vad gäller sånt.)

6, Ska vi fundera på karaktärer redan nu? Visst är det bra om viss ihoppratning råder? Vem behöver en regelbok?
Gubb... öh, karaktärskapande vore najs. För då kan man skapa gubb... öh, karaktärer som hänger ihop och så. Eller i alla fall verkar vettiga i en grupp.

Det är nog bra om man kan käfta om det lite i grupp också.

Storuggla

Champion
Re: Great Martyr Sieurin

Jag kan övertalas att försöka spelleda, om jag mutas med kakor. Eller något annat. Ifall nu ingen annan kan.

Storuggla, donkey bong

Storuggla

Champion
Re: Great Martyr Sieurin

Okej, jag tänkte mest at tom du skrev långsamt och var en irc-jungfru kanske du ville slippa spelleda. Fast, spelledaren i PE behöver ju inte skriva så mycket som i andra spel, tack vare scenbyggandet antar jag... :gremsmile:

Storuggla, walrus in the sky with diamonds

Storuggla

Champion
Re: Great Martyr Sieurin [Edit]

"Spelled på! Jag vill spela eftersom jag vill spela!"

Attans, det var ungefär min inställnign med :gremgrin:
Okej, jag kan väl göra ett tappert försök, ifall nu ingen annan tycker synd om mig som aldrig får spela utan bara spelleda.... ingen? Screw you guys!
Men vi kan väl lösa det med någon form av ambulerande spelledarskap, ifall det skulle vara så att vi faktiskt kom fram till att det var kul. Det är ju trots allt ett äggsperiment.

Bara vi får upp en wiki så kan vi snickra ihop en skola och så, så kommer vi nog igång, ska ni se!

Storuggla, wikiwakiwooo

Bunny

Crazy like a fool
Re: Great Martyr Hansson ANT

Fånig diskussion. Det är uppenbart att Storuggla har haft ögonen på spelledarskapet sedan inlägg nr.1, men är allt för inställd på konsensus och skumraskverksamhet för att knycka den direkt. Lycka till! Jag tror att Storuggla lämpar sig ypperligt som spelledare till spelet i fråga. Jag kräver därtill en krönika, annars kommer jag att sno herr Hanssons lyckosandaler (samt tvångsinföra gnomer).

Krille

Super Moderator
Hur är det med voicechat-klienter? Har någon utvärderat Teamspeak eller Skype och hur det skulle kunna användas för rollspel?

thark

Hero
Hur är det med voicechat-klienter? Har någon utvärderat Teamspeak eller Skype och hur det skulle kunna användas för rollspel?

Vi har utvärderat att Storuggla är för snål för att skaffa sig en mikrofon. :)

Jag har inte direkt personlig erfarenheter, men vet (via andra forum) att det finns folk som Skype-spelar regelbundet och tycker att det funkar om än med sina utmaningar/svårigheter. (Jag gissar i att de främsta problemen--om man är ett helt gäng--kommer in kring att känna av när man kan avbryta, vem som är på väg att börja snacka, etc; sådant som kommer med icke-verbala signaler när man ser varandra. På en textchat uppstår ju inte just det problemet eftersom man faktiskt kan snacka "samtidigt" utan att det grötar, men det har åas andra problem.)

Troberg

Sinister eater
RPG Lab har en Teamspeak-server uppsatt just för att möjliggöra röstbaserat rollspel över nätet. Ni är välkomna att använda den. Om saker och ting går som det verkar så kommer jag dessutom att ha två fiberanslutningar (tror de är 155 Mbit eller 100 Mbit) till mitt hus inom några månader eller så (troligen mer, inget händer i Sverige under semestern...), så då kommer jag att öka ljudkvaliteten en hel del (nu är den på mobiltelefonsnivå).

Nightowl

Champion
Hahaha!

Du vet ju inte att Storuggla så jättevisst är en japansk skolflicka utom vad gäller kön, ålder och nationalitet! :gremelak: Så ända sedan han läst spelet har han velat spela det. :gremgrin:

Om ni vill ha en osjälvisk anledning till varför jag inte ska spelleda kan jag väl vara japansk och tvivla på min egen förmåga att prestera något vettigare än Ultimate Azumanga (manus av Mark Millar). :gremelak:

Erik

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Vi har utvärderat att Storuggla är för snål för att skaffa sig en mikrofon. :)
Ett hyggligt headset för ändåmålet kostar vaddå... en hundring? Två? :gremtongue:

Sodivra

Champion
Jag är intresserad, vilket medium det än blir. Jag är inte sugen på att spelleda... än.

Jag ger mitt intresse fyra T8:or:

:t8: :t8: :t8: :t8:

Storuggla

Champion
Re: Hahaha!

"(manus av Mark Millar"

Marc Miller, menar du väl? :gremwink:

Förresten måste jag göra er besvikna. Jag kan inte spelleda. RWES (Real World Employer Shit) har dykt upp vilket kräver tid och engagemang från min sida. Förtroendeuppdrag har sina nackdelar, alltså. Thus återfår Nightowl sin martyrmössa, såvda inget spännande sker.

Storuggla, traveller-explosion?

Storuggla

Champion
"Vi har utvärderat att Storuggla är för snål för att skaffa sig en mikrofon. :)"

Nja, snålheten är nte mitt största aber. Det är däremot förmågan att spara konversationerna i ett vettigt format, och min förmåga att kunna föra en konversation med folk som befinner sig i min lägenhet samtidigt som jag spelar. Det och man kan inte använda japanska smileys.

Storuggla, dessutom avskyr han sin egen röst