Nekromanti Pappfigur

G

Guest

Guest
En Järn Felix vid datorn för att uppmuntra hårt arbete.

/Zorbeltuss som gärna skulle vilja vara lika hård som Felix.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Éowyn bleve bra

Min 6-åriga mellandotter skulle bli överlycklig. Hon kallar sig själv "riddarprinsessan".

Lindenius

Swashbuckler
Pappafigur [katarsis]

Varenda gång jag ser den här tråden så läser jag »Pappafigurer«. Med detta inlägg hoppas jag således få ett avslut på tokigheterna.

//erik. (Crismore och Farnsworth 1989 s110)

Troberg

Sinister eater
Helst vill jag ha en Tuva
Som jag ser det så finns det bara en som kan fixa det. Köp lite papp/coroplast (var fan köper man det i Sverige, det finns överallt utomlands, men här ser man nästan aldrig det) och börja rita.

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Pappafigur [katarsis]

Varenda gång jag ser den här tråden så läser jag »Pappafigurer«. Med detta inlägg hoppas jag således få ett avslut på tokigheterna.
Det här är inte första gången du associerar till faderskap. Är det något på gång som vi bör veta? :gremwink:

Dewil

Lindenius

Swashbuckler
Re: Pappafigur [katarsis]

Det här är inte första gången du associerar till faderskap. Är det något på gång som vi bör veta?
Nej. Är det något jag bör veta? :gremshocked:

//erik. kämpar med darwins metadiskurs

Troberg

Sinister eater
Om du menar foamcore boards, med papp-skumplast-papp
Nope, coroplast är ungefär som wellpapp, fast plast. Så här.

Används, förutom avsedda ändamål som skyltar, till att bygga quick & dirty-modellplan, så kallade SPADs (Simple Plastic Airplane Design).

Ceram

Hero
Coroplast (tack för att du upplyste mig om vad det heter) förekomer innom den svenska fraktindustrin i relativt stora mängder. På mitt jobb ligger det som toppskivor på vissa pallar. Där är det ivägen förstörs och/eller slängs. var gång jag ser en bunt med stora ark i olika färger sörjer jag att det inte går ut till skolor eller liknande istället. Skulle mitt elvaåriga jag fått sådan plast, en limpistol och uppgiften att bygag ett modellhus hade jag blivit väldigt kreativ.

Troberg

Sinister eater
Coroplast (tack för att du upplyste mig om vad det heter) förekomer innom den svenska fraktindustrin i relativt stora mängder. På mitt jobb ligger det som toppskivor på vissa pallar. Där är det ivägen förstörs och/eller slängs. var gång jag ser en bunt med stora ark i olika färger sörjer jag att det inte går ut till skolor eller liknande istället. Skulle mitt elvaåriga jag fått sådan plast, en limpistol och uppgiften att bygag ett modellhus hade jag blivit väldigt kreativ.
Tja, nu vet du att du kan bygga flygplan av det!