Nej. Eller mja@Anthrox talade Rasmus sanning om hur han kom tillbaka? Och var han grön då?

Nej. Eller mja@Anthrox talade Rasmus sanning om hur han kom tillbaka? Och var han grön då?
Ja, tempot droppade markant av parceremonierna. I säsong 2 kommer jag ta bort demSuperkul spel @Anthrox jag kände mig verkligen som Villa Medusa-Calle. Lustigt hur svårt det var att komma ihåg att inte citera, kärleksförklara varje inlägg etc var svårare än man tror.
Förbättringsförslag:
De gamla uvarna är så inkörda på byvinst/ulvvinst att man kanske hade behövt vara tydligare med att detta är ett individuellt spel, nu blev det massa tjat om teknisk bybovinst etc.
Timingen blev lite seg ibland under parceremonier som pågick för länge, men är ju spelarnas fel också.
Särskiljningen vid lika röster, flera har undvikit att citera etc kunde klargjorts direkt.
Men jag hade superkul och väldigt välskrivet (även om det tydligen är en ulvtell enligt rasmus att förstå spelets logik).
Nej, Vimes har en rätt tydlig uppförsbacke oavsett vad som händer
Inget specifikt. Han hade en viss ”lägger mig platt, detta är svårt” som jag tolkade som ulvtecken. Men det var inte med stor marginal som jag valde just honom.@Impetigo, gjorde Basse något i R1 som gjorde att du misstänkte han för ulv? Det var så himla snyggt spelat att det känns lite skumt att det inte var koordinerat.
Ett varulvsspel är i min bok ulvar mot by. Fluffet är fluff.De gamla uvarna är så inkörda på byvinst/ulvvinst att man kanske hade behövt vara tydligare med att detta är ett individuellt spel, nu blev det massa tjat om teknisk bybovinst etc.
This. Jag kanske borde ha varit tydligare på något sätt med intentionen, men helt individuellt kan det aldrig ha blivit för då hade det inte blivit något spel. Jag gillade idén om att ni i slutet började bråka om det dock, för då gjorde det inte lika mycket. Men om alla gått in med den inställningen redan från start hade byn aldrig kunnat vinna.Ett varulvsspel är i min bok ulvar mot by. Fluffet är fluff.
Detta hade blivit helt platt om alla spelade för att vinna enligt fluffet. Det hade funnits noll att skriva om.
Aspelut, säger inte emot, men måste väl gå att arra ett varulvsliknande spel som är mer individuellt också? I vilket fall hade det nog varit bra om det tydliggjorts, jag tolkade det som individuellt.Ett varulvsspel är i min bok ulvar mot by. Fluffet är fluff.
Detta hade blivit helt platt om alla spelade för att vinna enligt fluffet. Det hade funnits noll att skriva om.
Problemet I designen var nog att jag hade en hel del saker som jag själv inte ifrågasatte och tyckte de var glasklara, men som det ganska snabbt framgick var luddiga och tolkningsbara.Aspelut, säger inte emot, men måste väl gå att arra ett varulvsliknande spel som är mer individuellt också? I vilket fall hade det nog varit bra om det tydliggjorts, jag tolkade det som individuellt.
Som sig bör!Problemet I designen var nog att jag hade en hel del saker som jag själv inte ifrågasatte och tyckte de var glasklara, men som det ganska snabbt framgick var luddiga och tolkningsbara.
Det är svårare att designa ulvspel än jag trott
Tycker förmövrigt att det i båda spelen jag arrat nu så har någon bergsäkert uttalat sig något i stil med "Anthrox är supersmart och brädspelare, nog minsann har han tänkt på balans och grejer" medan jag i själva verket bara höftar lite till och från.
3 ulvar på 8 var nog det mest balanserade! Mitt uttalande om 4 var för jag fått för mig att vi var 9 spelare från början.Problemet I designen var nog att jag hade en hel del saker som jag själv inte ifrågasatte och tyckte de var glasklara, men som det ganska snabbt framgick var luddiga och tolkningsbara.
Det är svårare att designa ulvspel än jag trott
Tycker förmövrigt att det i båda spelen jag arrat nu så har någon bergsäkert uttalat sig något i stil med "Anthrox är supersmart och brädspelare, nog minsann har han tänkt på balans och grejer" medan jag i själva verket bara höftar lite till och från.