Kul att vara i gång igen! Kul tema!
Åtta spelare borde väl i vanliga fall innebära 2-3 ulvar mot 5-6 bybor? Jag har svårt att på rak arm säga om upplägget gynnar ulvar eller bybor mest, inget nattmord och utröstningen har en lite ocanlig form. Ett siande varannan runda som ulvarna har chansen att knipa känns svagt.
Om vi ska närma oss det hea som ett klassiskt spel bör vi väl ordna en inofficiell röstning enligt konstens alla regler (med
@Martin3 s app och allt) och så får vi ställa oss på ett sätt så att det resultatet gäller i parceremonin (den med flest röster och den med näst flest ställer sig bakom den meat grönade sittande tänker jag spontant).
Det borde väl bli en immun siare, tre par och en utröstad nu i r1
Tre par, en utröstad i r2 (temarunda, alltså kanske inget siande)
1 immun siare, två par, 1 utröstad i r3
Två par, 1 utröstad i r4 (temarunda, inget siande)
1 immun siare, ett par, 1 utröstad i r5
Ett par, 1 utröstad i r6 och sen final
Då vill vi ha två bybor eller i nödfall två ulvar i final. Två ulvar är kångsökt iom att en ulv i så fall måste sitta med antingen två unvar bakom sig eller ennulv och en bybo där ulven i te vet vem som är vem och sen också väljer fel. Så vääldigt långsökt. Vi behöver alltså få ut alla ulvar. Vi har 6 försök och tre sianden. I bästa fall.
När jag säger det på det viset tror jag på 2 ulvar, det låter tillräckligt svårt. 3 hade varit för tufft.