Liten uppdatering från städskrubben:
Andersson skriver igår kväll 23:48 (alltså ca 3,5 h efter att jag pekat ut honom i öppna tråden) att han inte är kulkastare och att han inte tror att jag är det heller. När han skriver det hänvisar han också till
det här inlägget där jag är på Sidd om "alla är kulkastare" - det tyckte han var svårt att förklara om jag var kulkastare.
Så, det tolkar jag som att Andersson, när jag baitat honom, har gått tillbaka till R1 och kollat mina inlägg för att försöka avgöra hur han ska tolka mitt PM: är jag en baitande bybo eller en smulande ulv?
Det är kanske inte så konstigt att göra även om man är bybo, men det stämmer ändå mycket bättre med "villrådig ulv"-narrativet, tycker jag.
---
När jag frågar Andersson i PM varför han inte svarat mig förrän så sent svarar han: "Jag började fundera på om det var värt risken att baita tillbaka för att se om det verkligen var en ulv i nätet. Men när jag kommit fram till att det förmodligen bara skulle ge ett rep för en ulv att hänga mig fastnade jag i jobb och hann inte med det. " (plus att han spelade DoD på kvällen och inte riktigt hade tid).
Ni får väl avgöra själva om ni tycker det är ett rimligt svar. Det kan absolut vara ett byboresonemang, men om jag hade fått en ulv-smula i PM hade jag - om jag var osäker på att baita tillbaka i PM - inte tvekat en sekund på att gå till öppna tråden för att redovisa vad som hänt i PM. Jag tycker hela Anderssons agerande runt det här är alldeles för försiktigt och räddhågset för att vara riktigt byboigt.