Varulv Paradise Ulvtell (18+) - Runda 4

Sidd

”Bybo”
Jag väljer att bilda par med @Andersson ! Sorry, Rasmus!
Här Rasmus väljer Vimes den som ska åka. Varför detta val? Han vill ha ut den han är mest rädd för att ha kvar i spel.
Tydligt ulvmove i mina ögon.

Sidd

”Bybo”
Money shot på Sidd vid poolen. Solljuset glimmar och blänker lika mycket i poolens vatten som på den väl inoljade kroppen. Klipp till Impetigo som sprayar brun-utan-sol över hela kroppen (inklusive innanför kalsongerna) på sitt rum.
En liten tell: Ni måste medge att PU inte skulle ha 2 ulvar med i samma klipp så här.

Sen så kan du väl visserligen inte glömma den väl inoljade…

Vimes

Sillkung
Här Rasmus väljer Vimes den som ska åka. Varför detta val? Han vill ha ut den han är mest rädd för att ha kvar i spel.
Tydligt ulvmove i mina ögon.
Jag valde att yxa Rasmus för att han inte hade levererat något under R1. Nu vet vi att det inte var för att han var ulv, men det visste jag ju inte när jag valde.

Hur kommer det sig att Waterhouse yxar Fjodor framför Andersson, tror du? Eller köper du Waterhouses "for teh lulz"-anledningar?

Waterhouse

Bring Them Home Now

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag valde att yxa Rasmus för att han inte hade levererat något under R1. Nu vet vi att det inte var för att han var ulv, men det visste jag ju inte när jag valde.

Hur kommer det sig att Waterhouse yxar Fjodor framför Andersson, tror du? Eller köper du Waterhouses "for teh lulz"-anledningar?
For teh lulz var väl en fultolkning av min anledning? Ta förra rundan som exempel, att provet inte lämnades in minskade våra möjligheter att diskutera hur vi skulle göra i parcermonin eftersom infon om vilka som skulle stå var så sen. Skadligt för byn helt enkelt. Och sen när blev det ulvigt att rösta ut en lågflygare? Jag frågade dessutom om er input innan parcermonin, du var tyst och Basse tyckte det var skumt att ens fråga... Ni hade möjligheten att påverka mig där men valde att inte göra det.

Sen var Andersson röd på min lista mest pga varken du eller Basse verkade speciellt kärleksfulla mot honom, men det kanske är ni som är skumma att dela rum med, inte Andersson. Vill känna på honom själv i skrubben så att säga innan jag bestämmer mig för vad jag tror.

Sidd

”Bybo”
@fjodorsenuba Tackar för deltagande.
Vi får hoppas på lyckad slantsingling så du får en ny chans👍❤

Dock så förstår jag Vattenmusens💚 skäl då jag gjort det samma med en så lågflygande deltagare själv.
Jag bara måste få status på de som inte skriver så mycket - det hjälper inte byn och ger bara ulvarna ett frikort.
Byn måste ha folk att responsa med för att på så sätt förhoppningsvis hitta skit.
Rasmus tex kan vi hitta skit på om han levererar poster.
Gör han inte det fortsättningsvis så ryker han snabbt igen.

GodnattKramar till Alla💞

Basenanji

Postd20modernist
Dock så förstår jag Vattenmusens💚 skäl då jag gjort det samma med en så lågflygande deltagare själv.
Ja, ni två kilar ju ganska stadigt väl?

Jag spekulerar om att du och Waterhouse är ulvar ihop. Smarta, sluga och livsfarliga.

Men å andra sidan bygger det på teorin om fyra ulvar som...just det, Waterhouse, la fram...

fjodorsenuba

Krigarpoet
Jag får hoppas på att Baas och Vimsan lyckas finna kärleken. Puss på er mina små gurkor!
Nu så lägger jag mig i poolen och glassar innan låg(pris)flyget med Ulvair *sponsor såklaaaaart* bär av hemmåt.

Waterhouse

Bring Them Home Now
@RasmusL Att det finns en hemlig grupp för utröstade är minst sagt spännande info att få ta del av. Kan du berätta lite om vad som sades där och om SL gav någon info om hur den påverkar mekaniken?

Sidd

”Bybo”

Jag spekulerar om att du och Waterhouse är ulvar ihop. Smarta, sluga och livsfarliga.

Men å andra sidan bygger det på teorin om fyra ulvar som...just det, Waterhouse, la fram...
Det här är ju en post helt utan argument i sak -ergo -Jättekonstigt!

Det verkar inte slå dig att vi kanske skulle tycka samma sak om valet med Fjodde.
Det verkar inte alls slå dig om möjligheten att vi skulle vara bybor båda två.
Håll med om Basse att du här och nu kliver i klaveret.

Du skriver inget om Waterhouses val.

Waterhouse

Bring Them Home Now

Vi kom väldigt bra överens i vårt fina dubbelrum, ja. Det är väl lite av poängen för en grön spelare i Paradise Ulvtell, hitta kärleken?

Nu börjar jag bli lite orolig för min lille Sidd sötnos dock, när han inte vill berätta vem han siat (han hade inte bestämt sig/berättat för mig innan parcermonin). Jag är lite orolig att han drabbats av hybris efter att ha vunnit två tävlingar i rad.

Basenanji

Postd20modernist
Det verkar inte alls slå dig om möjligheten att vi skulle vara bybor båda två.
Lugna dig lite nu Sidd, att ni skulle kunna vara bybor är väl inte omöjligt, särskilt om fyrulvsteorin inte håller. Men! Det som rödar er är ganska tydligt:

Ni bildar par och håller ihop tydligt. Vad sades på tu man hand kan jag undra?

Waterhouse väljer att rösta ut Fjodor, när Andersson är så mycket rödare

Du lanserade tidigt teorin om att "alla är kulkastare" vilket jag menar kan vara ett subtilt sätt att signalera sin ulvstatus till andra ulvar.

Men ok, jag kan ju förstås ha fel. Vilka är dina ulvar Sidd? Hur många är de? Vad sa Waterhouse till dig när ni hade en PM-chatt? Tycker DU att Andersson är grön?

Och till sist: vem siade du? Inte din Vattenmus väl?

Basenanji

Postd20modernist
Jag funderar på om vi kan ha tre ulvar med i spel? Ni som begriper er på matematik och speldesign, finns det något som talar emot ett sådant upplägg?

Waterhouse

Bring Them Home Now
Bra inlägg, brorsan. Vad säger de om din fraktion, tänker du?
Att jag försöker bidra och delar med mig av mina idéer är byboigt? Rasmus frågade om vilka poster vi skrivit som vi tyckte var viktiga, jag svarade men citerade fel inlägg.

Men detta är långt från något normalt spel, siandet är det viktiga och det är inte bra att Sidd monopolerat det. Han verkar köra något solorace nu med sina överlägsna rollspelskunskaper.

Waterhouse

Bring Them Home Now
Jag funderar på om vi kan ha tre ulvar med i spel? Ni som begriper er på matematik och speldesign, finns det något som talar emot ett sådant upplägg?
Ja, jag tror på tre eller fyra. När jag skrev fyra från början tänkte jag att vi var nio spelare, men vi var bara åtta. Med 4 ulvar skulle de då ha 4/7 (57%) chans att vinna rent matematiskt om man slumpar vilka två som är i final. Så tre kanske är mer troligt.

Vimes

Sillkung
Grön-Rasmus är förstås inpetad i spel för att vi just nu har 3 ulvar och 2 bybor.

Ja, ulvarna är alltså Andersson, Sidd och Waterhouse.