Andersson
Hero
Det kan jag absolut göra. Om inte annat för att säga "vad var det jag sa?" när jag sippar drinkar på andra sidan.Andersson försöker för övrigt övertyga mig om att rösta på Rasmus om jag har de två bakom mig i vår skrubben-chatt. Fullt rimligt men man undrar ju varför han inte för det resonemanget öppet här istället, hopplöst att övertala Vimes?
@RasmusL är erfaren spelare som mycket väl skulle kunna köra som strategi att outa en mekanik som riskerar att sätta dit honom själv men använda precis det som argument för att han är grön. Det är riskabelt men Rasmus är nog van spelare för att både komma på idén och testa att genomföra den. Han vet ju också att han löper väldigt stor risk att ryka direkt när han kommer in p g a osiad. Det här är ett av få sätt han kan gröna sig på från sitt läge som outsider.
Hade han bara kommit tillbaka och sagt att de har lottat om han kan kliva in igen så hade folk varit mer misstänksamma och han hade troligen varit prima utröstningskandidat.
Dessutom är det en jätterisk att vara tyst om det. Vare sig han är ulv eller bybo måste han berätta om möjligheten att byta sida när han kommer in eftersom han inte kan veta om fler personer kommer att komma in under andra rundor. Säger han ingenting och någon annan kommer in senare och berättar att man kan byta lag som inröstad är han rökt bara för att ha underhållit information. Rasmus kan ju inte säkert veta att han är den enda som kommer att komma tillbaka efter utröstning.
Därför är det bättre att ta ut Rasmus nu eftersom all säker kunskap vi har om honom (d v s att han en gång i tiden var grön) inte längre gäller.
Reply
Report